EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Ръст в търсенето на бутилирана вода

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ръст в търсенето на бутилирана вода

mail15:00 | 18.06.2015прегледи 4810 коментарикоментари 0


Домакинствата са купили с 4% повече количество бутилирана вода през 2014 г. в сравнение с предишната година и са дали 2% повече средства за този продукт, показва анализ на сп. Регал. В същото време ценовият индекс, отчитащ средната покупна стойност на литър вода, е спаднал с 2%, сочат данните на "GfK България". Изминалата година се вписва в тенденцията на последните пет, през които пазарът на бутилирани води в България се развива динамично и бележи значителни ръстове в консумацията на домакинствата. През 2014 г. в страната за домашно потребление са купени 21% повече литра бутилирана вода в сравнение с 2010 г. и са похарчени 18% повече средства за нея. Седемдесет и два процента от българските домакинства са закупили бутилирана вода през 2014 г., като са извършили средно 13 покупки за годината.

Честотата на покупка на домакинствата е нараснала с 14% спрямо 2013 г., а обемите на една покупка са намалели с близо 8%. Тоест домакинствата са купували по-често, но по-малко количество на една покупка. Това е леко отклонение от тенденцията за последните пет години, в които ръстът в обем се дължи на увеличеното количество закупена вода на отделните домакинства. Ако през 2010 г. едно средностатистическо домакинство е закупило 82 литра бутилирана вода, през 2014 г. количеството скача на 97 литра. Сумарно за периода броят на домакинствата, купуващи бутилирана вода, и честотата на покупка остават без съществена промяна.

Привлечени от по-изгодната цена на литър, домакинствата извършват покупките си все по-често в по-големи семейни опаковки, чийто пазарен дял достига 65% през 2014 г. Опаковките от 10-11 литра регистрират ръст от 12% спрямо 2010. За сметка на това пада делът на бутилираните води от 3 до 5 л и от 6 до 9 литра. Позитивно се развива удобната опаковка от 2.5 л. Това обаче се случва за сметка на три- и двулитровите разфасовки. Категорията се влияе от сезонността. През летните месеци реализираните обеми се увеличават.

Сериозна промяна в навиците на консумиране на бутилирана вода се забелязва и при анализа на видовете бутилирани води.
Минералната вода губи четири процентни пункта от пазарния си дял в обем през 2014 спрямо предходната година. От това печелят годните за по-честа консумация ниско минерализирана изворна и трапезна вода. Тенденцията е трайна. Ако през 2010 минералната вода е държала 66% от пазара, през 2014 делът й се свива до 41%. През миналата година изворните и трапезните води вече имат 56% пазарен дял. Изворната вода търпи най-значимо развитие. Делът й нараства от 6% през 2010 до 26% през 2014 г.

Спад се наблюдава и при газираните бутилирани води. Обемите им в домашната консумация спадат с 12 процента от 2010 до 2014. Овкусените води все още са с изключително нисък дял при домашната консумация. Те са успели да привлекат под 1% от потреблението, а и тенденцията на развитието им е низходяща, показва още анализът.

 


Тагове: вода, ръст
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4113