EUR 1.9558
USD 1.6777
CHF 2.0887
GBP 2.2564
CNY 2.3520
you tube
mobile version

Румънска верига кафенета на българския пазар

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Румънска верига кафенета на българския пазар

mail17:25 | 11.09.2025прегледи 108 коментарикоментари 0


Румънската верига кафенета 5 to go, влиза на българския пазар с амбициозен план за
откриване на 150 локации в следващите 3 до 4 години. Благодарение на силната си
франчайз система и стабилна бизнес стратегия, компанията заема седмо място сред
веригите кафенета в Европа и е най-голямата в Източна Европа.

С над 650 локации в
Румъния и 55% пазарен дял в страната, през последните 10 години 5 to go e най-
посещаваната франчайз верига в северната ни съседка.

След успешните пилотни пазарни тестове в България с откриването на две кафенета в
Русе, 5 to go планира да добави нови стратегически локации в цялата страна.

Експанзията ще започне от София и ще покрие всички региони с висок потенциал у нас.
Паралелно, от 2025 г. компанията стартира и бизнеса си с продукти за ритейл сектора в
България, като вече е установено партньорство с веригата Minimart и местен
дистрибутор.

„Нашият план е да навлезем на българския пазар с бизнес модел, подобен на този в
Румъния. Ще се фокусираме основно върху франчайз локации, като същевременно ще
открием и някои свои обекти, които впоследствие също ще бъдат предоставени на
франчайзополучатели.

Целта ни е България да стане вторият по важност пазар след
Румъния и да бъде успешен пример за развитието ни в региона. Партньорството ни с
фонда INVENIO има важен принос в този процес, като чрез него имаме достъп до
ценна информация за тенденциите на българския пазар и до техния опит в развитието
на множество бизнеси в региона”, обяснява Раду Савопол, съосновател на 5 to go.

Планът за развитие в България ще следва утвърдената стратегия за съотношение цена
–качество, която предлага на клиентите качествено кафе на достъпни цени.
Определени са пет фиксирани ценови нива на предлаганите продукти - 1, 1.5, 2, 2.5 и 3
евро.

Дизайнът на локациите ще бъде в две версии (2.0 и 3.0) с модерен, комфортен и
енергичен стил и фокус върху пространства от 20 до 30 кв. м. 5 to go планира да открие
и собствен голям представителен обект в София, в който ще оперират т. нар. 5 to go
Academy за бариста и професионални обучения, както и офис за франчайз операции.

„Щастливи сме да обявим, че вече имаме и мениджър за България – Георги Муховски,
който има над 10 години опит в развитието на търговски мрежи, придобит с водещи
международни марки в сектора храни и напитки, както и в сектора на търговските
недвижими имоти.

Убедени сме, че той е правилният човек за тази роля, който ще
работи в синхрон с централата в Румъния, като в същото време ще изгради и собствен
силен екип в България”, добавя Лучиан Бъдила, съосновател на 5 to go.

В България 5 to go ще предлага условия за достъп до франчайз с такси, сходни с тези в
Румъния. Франчайз договорът ще е валиден за период от 7 години, с 4% такса роялти,
1.5% маркетингова такса и първоначална такса франчайз от 4 500 евро.

Според
предварителните разчети инвестицията за обект „до ключ” ще варира между 18 000 и
25 000 евро в зависимост от площта. Тя включва оборудване, разрешителни,
първоначално зареждане и вътрешно обзавеждане.

Така с диверсифицирано портфолио, достъпни цени и модерен дизайн 5 to go цели да
се превърне и в значим играч на българския пазар на кафе. Франчайз системата ще
бъде двигателят на това разширяване, предлагайки на местните предприемачи
възможността да се присъединят към утвърден бизнес модел, който е доказал
ефективността на концепцията, базирана на простота, бързина и приятелско
изживяване в кафенето.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg