EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Рециклирането на самолети с неясни перспективи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Рециклирането на самолети с неясни перспективи

mail16:00 | 19.06.2015прегледи 1244 коментарикоментари 0


Бизнесът с рециклирането на излезли от употреба самолети
като алтернатива на тяхното складиране или разтрошаване едва ли
ще успее да се възползва от предстоящото мащабно обновяване на
въздушните флотилии, информира Франс прес.
Прекалено стари, с прекалено големи разходи за гориво и
поддръжка - все по-многобройни ще стават самолетите, кандидати
за изтегляне от употреба, прогнозира Филип Фурнаде, президент на
специализираната компания за разглобяване на стари самолети
Тармак аеросейв (Tarmac Aerosave). Според него през идните 20
години в света ще бъдат предадени за скрап между 12 000 и 15 000
самолета, което прави между 600 и 750 годишно.
Ръководителят на предприятието, което работи от 2009 година
на летището в югозападния френски град Тарб, обяснява, че
обичайният метод е корпусът на самолетите са се разбие и намачка
с багер, след като бъдат извадени всички части, годни за
повторна употреба.
Досега този филиал на Еърбъс (Airbus), Сюез анвиронман (Suez
Environnement) и Снекма (Snecma) от групата Сафран (Safran), е
разглобил около шейсет самолета и успява да рециклира близо 90
процента от общата маса след отделянето на замърсяващите
околната среда течности и отделянето на металите.
Тази дейност обаче е подвластна на две явления, които имат
пряко отражение върху рентабилността й. В краткосрочен план
отражение върху резултатите имат цените на суровините,
по-специално на алуминия.
В средносрочен план има опасност притокът от остарели
машини, заменени от по-модерни модели, да доведе до
свръхизобилие на оборудване и така цените за препродажба да
спаднат. А стойността на самолета е най-вече в оборудването,
подчерта Филип Фурнаде.
Собствениците на тези летателни апарати в края на жизнения
им път - най-често посредници, стремящи се към бърза
възвръщаемост на инвестицията - биха могли да се изкушат да
ограничат демонтажа с най-доходоносните оборудвания и да се
откажат от останалото разглобяване.
Освен ако авиокомпаниите не решат да удължат употребата на
тези машини поради невъзможността да получат изгодна цена за
тях. Рано или късно обаче тези отломки ще се превърнат в тежест,
тъй като ще трябва да се складират самолети с изключително
ниска остатъчна стойност, предупреди ръководителят на
компанията.
Допреди четири години Тармак аеросейв планираше 50 процента
от дейността й да бъде рециклиране, но и досега две трети от
приходите й са от складиране и свързаната с това поддръжка.
Днес предприятието разполага с капацитет от 250 места, от
които 225 са на летището в испанския град Теруел, с което има
договор от 2011 година. /БТА
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg