EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Ремонт на „Топли дол“ и „Правешки ханове“ посока Варна

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ремонт на „Топли дол“ и „Правешки ханове“ посока Варна

mail20:35 | 07.11.2023прегледи 1684 коментарикоментари 0


От 8 ноември започва основен ремонт и ще се ограничи движението в тръбите в посока Варна на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на АМ „Хемус“. При изпълнението на строителните дейности движението ще се осъществява двупосочно в тръбите за София на двата тунела.

Планира се ремонтът да продължи до юли догодина, когато ще се възстанови движението през тях и ще започне обновяването на тръбите в посока София. Необходимо е шофьорите да карат внимателно, да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта до 50 км/ч. Двата тунела до момента не са основно ремонтирани от построяването им преди около 40 години.

            Тунел „Топли дол“ е при 39-ти км на автомагистралата и е в експлоатация от 1985 г. Дължината на тръбата за Варна е 883 м, а в посока София е 878 м. Рехабилитацията на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове. Ще бъде извършена реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна.

За повишаване на безопасността на съоръжението ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ще бъдат обновени асфалтобетоновата настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация.

Ремонтът е възложен след проведена обществена поръчка по ЗОП. Изпълнител на основния ремонт на тунел „Топли дол“ е „ОРС - ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД. Договорът е на стойност 42 617 853,59 лв. с ДДС.

            Тунел „Правешки ханове“ е при 54-ти км на АМ „Хемус“ и е на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Въведен е в експлоатация в края на 80-те години на миналия век. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове.

Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи.

Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др. Ремонтът е възложен след проведена обществена поръчка по ЗОП. Изпълнител на основния ремонт на тунел „Правешки ханове“ е ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД. Договорът е на стойност 47 756 186,84 лв. с ДДС.

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg