EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Рекламният бизнес може да има и медия

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Рекламният бизнес може да има и медия

mail09:15 | 29.01.2010прегледи 873 коментарикоментари 0


Съществуващата 12 години в Закона за радиото и телевизията (ЗРТ) забрана за съвместяване на рекламна и медийна дейност от едно и също лице отпадна в сряда с гласуването на второ четене промени в закона, съобщи Mediapool.
Поправката не бе предвидена във внесения от Министерския съвет законопроект, а инициативата дойде в парламентарната комисия по култура, гражданско общество и медии от нейната председателка Даниела Петрова от ГЕРБ.
Забраната бе въведена навремето с аргумента, че ако на собствениците на рекламни агенции бъде позволено да притежават и медии, това би открило възможности за манипулиране на рекламния пазар.
Според вносителката на идеята за промяна обаче така или иначе забраната и досега е била лесно заобикаляна. Даниела Петрова отрича инициативата й да е в полза на конкретни лица, като например един от най-големите играчи на рекламния пазар Красимир Гергов, който официално се води "консултант" на електронни медии като бТВ, Pro.bg и BBT.
Според Петрова промяната е наложителна за развитието на пазара с оглед на цифровизацията, в която за всички трябва да има равноправни условия за участие, допълва изданието.

Една от причините за промяната според експерти от рекламния пазар са интересите на чуждите компании, които имат собственост в български тв канали. Те планирали да създадат обща рекламна къща, която да предлага в пакети тв реклама и така да улеснят управлението на рекламните си продажби.
През последните месеци не е тайна, че приходите от телевизионна реклама намаляха.
Компанията Modern Times Group MTG AB , собственик на българската Нова телевизия обяви преди Коледа, че загубите за четвъртото тримесечие и за цялата 2009 година ще бъдат приблизително 3,361 млрд. шведски крони /300 млн.евро/, става ясно от прес съобщение, публикувано на сайта на компанията.
Загубите главно са свързани с притежаваните от нея  Group’s Bulgarian broadcasting assets. Причините, които са  посочени за слабите резултати, са влошаване на икономическия и финансов климат, както и условията на рекламния пазар в страната.
MTG закупи 100% от собствеността на българския канал през 2008 година за 620 млн. евро.
Пак по същото време Central European Media Enterprise /CME/, компанията, която е собственик на българските Pro.bg и Ринг ТВ  е готова да се слее с всеки от конкурентите си при честни условия или да продаде бизнеса си в България като алтернатива, казва пред сайта broadbandtvnews.com Петер Дворжак, генерален директор на чешка частна телевизия TV Nova, собственост на СМЕ, контролирана от Роналд Лаудер.
Компанията на Рупърт Мърдок  News Corp вероятно ще продаде първия частен тв канал bTV на Central European Media Enterprises (CME), гласят местни съобщения, цитирани от Rapidtv.news.CME притежава клъстър от тв канали в Централна и Източна Европа.  News Corp се опитва да продаде около 55% of bTV за около €500млн.
На сделката се гледа като на третата по големина на телевизионния пазар в България след като през последните две години CME купи кабелната TV2 and Ринг за €110млн. а and базираната в Швеция Modern Times Group придоби Нова Тв за  €620 млн.
От всичко казано дотук става ясно, че чуждите компании, които са собственици на основните частни канали в България, търпят сериозни трудности именно заради свития рекламен телевизионен пазар.
Възможно е една от причина за странната промяна в закона, според който рекламисти могат да бъдат и собственици на медии, да се прави в интерес на изброените инвеститори.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg