EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Рекламните приходи на българските сериали

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Рекламните приходи на българските сериали

mail16:00 | 27.04.2011прегледи 1307 коментарикоментари 0


Ива Стойкова
Българските сериали намериха своето място в национален ефир, измествайки турските и латиноамериканските версии. Специалистите обясняват интереса към българските продукции с нуждата на зрителите да гледат родни артисти, пренасищането на ефира с реалити и шоута и промяната в пазарите.
"Преди години пазарът беше такъв, че сериалите не можеха да се изплатят, те нямаха възвращаемост", коментира продуцентът и режисьор Димитър Митовски. Според него през последните две-три години тази ниша се разви и парите, които се влагат в заснемането, вече се връщат на инвеститорите.
Частните телевизии печелят от рейтинг, реклама и продуктово позициониране. От тези приходи се финансира и заснемането на ефирните сериали. Частни инвеститори при българските продукции засега няма. Все повече се разработва пазарът на продуктовото позициониране по време на самия филм.
EconomyNews.bg разполага с данни за рекламните клипове по време на сериалите „Стъклен дом” и „Столичани в повече” за периода 14 март - 11 април 2011 г.
134 бранда са рекламирали, докато върви „Стъклен дом”. Най-много - 21 пъти или общо 138 сек. - е показана рекламата на дамски превръзки Every Day, за което е платена сумата от 66 752 лв. На второ място по брой излъчени реклами е Lidl- с 15, като цената за тези 150 рекламни секунди е 56 112 лв.
Следват лекарствените продукти- Aspirin и Ibuprom, които имат общо по 120 секунди рекламно време срещу 28 320 лв. за всеки от брандовете, Ibudolor е със 123 сек. и сумата от 28 480 лв. 4 224 лв. са платили НО-ШПА за 11 сек., също толкова Palomita, но за 10 сек. Това са и най-малките суми за реклама в паузите на „Стъклен дом”.
За сравнение 103 са брандовете, рекламирали по време на „Столичани в повече”  (като този сериал е по-кратък с близо половин час от „Стъклен дом”). Най-много са платили Lidl - 20 692 лв. за 60 сек., Rexona - 20 038 лв. за 80 сек. Еднаква цена за рекламно време 15-17 сек. са платили Twix, Nescafe, Dove, Crax, Acerola Vitamine C и Paranit- 1 121,25 лв.
Най-ниската цена за реклама е за сп. Жената днес, Aloma и СВА България- 897 лв. Най-много е рекламното време за Coca Cola- 145 сек. за 12 880.25 лв.
Практика на българските телевизии е да не коментират с точност средствата, които инвестират в продукциите си. Проверка на EconomyNews.bg стигна до извода, че финансовите възможности на телевизиите и приходите от реклама по време на излъчванията на гледаем сериал очертават приблизителен бюджет за един български епизод в границите между 180-230 хил. лв. Реализацията на проект от 12 серии, форма, към която се ориентират продуцентите, предполага и общ бюджет не по-голям от 2.5 млн.лв.
Нужно е едно уточнение - сумите, които се споменават като платени от рекламодателите, са всъщност брутните бюджети според мониторинга на TNS Plan, плюс сезонните бонуси и компенсациите, които медиите предоставят на отделните рекламодатели при недостигнат рейтинг.
За да се добие реална представа за нетните инвестиции на рекламния пазар, посочените стойности следва да бъдат редуцирани с 50-60%.
 Снимка:klassa.bg/btv.bg


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 905