EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Рабишкото езеро с шанс в туристически конкурс на ЕК

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Рабишкото езеро с шанс в туристически конкурс на ЕК

mail14:15 | 03.01.2010прегледи 684 коментарикоментари 0


Община Белоградчик ще участва с Рабишкото езеро в международен туристически проект - “EDEN 2010”, който популяризира все още непознати туристически обекти в Европа. Решението на общинската администрация е продиктувано от желанието за рекламиране на природните дадености на региона. Темата на конкурса тази година е: “Водата – извор на живот и благоденствие”.
В своя проект община Белоградчик ще представи Рабишкото езеро, което е най-голямото тектонско езеро в България и набира водата си от подпочвени и валежни води.
Конкурсът се ръководи от Агенцията по туризъм. Крайният срок за предаване на документите е 20.02.2010 г. Отличилите се проекти ще бъдат обявени в Брюксел, съобщава радио Фокус-Видин.
През 2009 година град Белица стана част от новата европейска карта на малко известни туристически дестинации EDEN (European Destinations of Excellence) на специална церемония в Брюксел по време на Европейските туристически дни  и затова подробно разказа в репортаж Economynews.bg.
Целта на този проект, иницииран от ЕК през 2006 е да създаде мрежа от малко популярни места в Европа, като така предостави стимул за развитието на туризма и икономиката в тези райони.
Проблемите на европейския туризъм са, че туристическия поток е концентриран в големите, традиционни дестинации и много непознати и красиви места остават в периферията на вниманието.
Разпокъсаността на малките дестинации и разнообразието на езици също са пречка пред развитието на туризма в тях. Едно от решенията е създаването на мрежа, която да обединява тези малки дестинации и да им предостави възможност да работят заедно и да си оказват взаимна помощ. Това е сред целите на EDEN , като ЕК предоставя 1 млн. евро за нейното организиране и финансиране. Тези средствата поемат 75% от разходите на страните членки при организирането и избирането на своята отлична дестинация. А средствата предоставени за промоция и реклама на дестинациите са 1.5 млн. евро за 2009 .
Всяка година конкурсът за нови участници в мрежата от възникващи европейски дестинации EDEN се избират тематично. За 2009 година това бяха защитените територии, а през 2010 всяка страна членка на ЕС може да предложи дестинация, която е съобразена с темата за водата.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg