EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Пътуване с теснолинейката

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пътуване с теснолинейката

mail15:05 | 02.09.2022прегледи 849 коментарикоментари 0


Лина Пъргова - Радио Благоевград

И това лято десетки наши сънародници и чужденци включват във ваканционната си програма пътуване с теснолинейката. Колоритната обиколка с изключително красиви панорамни гледки по маршрута Септември - Велинград - Разлог - Банско - Добринище е наистина интересно преживяване и за деца и възрастни. 

В България това е единственият влак от този вид, и за много хора пътуването с теснолинейката е възможност да видят както най-високата гара на Балканския полуостров, така и уникално красиви гледки от Пирин и Родопите. 

През седмицата десетки туристи от гарата в Банско планират своето ваканционно приключение. Част от тях са и семейства с деца, които за първи път ще се качат въобще на влак, има и такива, за които теснолинейката има и известна сантиментална страна. Един от тях е бивш железничар, който идва от Плевен, за да се повози също за първи път на уникалния влак. 

За Силвия това пътуване е "божествена магия", а група деца от Пловдив качвайки се във влака, който отново е 7 вагона заради огромния интерес бързат да споделят, че им е също първо подобно пътуване с този вид транспорт и са много радостни.

За съжаление спецификата на техниката създава известни проблеми. Поради повреди на локомотива, който е специфичен и не може да бъде заменян от всякакъв вид се налага понякога по маршрута да пътува автобус.

От пресцентъра на Национална компания железопътна инфраструктура съобщават в отговор на наш въпрос, че 

В момента графикът по теснолинейката се изпълнява от три локомотива в експлоатация и при възникване на аварийни ремонти на някой от тях, се стига до ситуации, в които влаковете не могат да бъдат обслужени с железопътен състав и се налага осигуряване на заместващ транспорт с автобуси. Тези ситуации са изключение.   

Тяговият подвижен състав, който в момента обслужва теснолинейката, е произведен през 1965 г. и 1988 г., и резервните части за тях са изключително дефицитни, което затруднява процеса по тяхната поддръжка.   

За целта БДЖ е изготвила програма за модернизация на локомотивите като на първо време е сключен договор с изпълнител за модернизация на два локомотива, единият от които е напълно готов за движение, а по другия се работи в момента.   

За модернизирания локомотив предстои извършване на сертификация, за което в момента се подготвят изисканите документи от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“. Процесът по подготовка на документация изисква време, тъй като локомотивът е изцяло модернизиран, поради което са необходими допълнителни спецификации за сертифицирането му. До края на другата седмица необходимата документация ще бъде предоставена, след което предстои да бъде разгледана от сертифициращия орган.

 Плановете на БДЖ за модернизация и ремонт на подвижния състав по теснолинейката са дългосрочни процеси, които отнемат ресурс и технологично време за тяхното изпълнение. В тази връзка, за да има модернизирана и по-устойчива техника, която да обслужва влаковете по теснолинейката, е необходимо време за изпълнението на ремонтите, модернизацията и съответно процедурите по сертифициране на модернизираните локомотиви.

 Чрез пълното подновяване на вътрешното оборудване на локомотивите ще се удължи експлоатационния им живот, ще се подобри тяхната надеждност и ще се намалят ситуациите на принудително спиране от движение поради възникнала необходимост от извършване на аварийни ремонти. При тази ситуация ще се подобри и възможността за планиране на графика, без да се налага аварийно да бъде осигуряван заместващ транспорт.

снимка:Сдружение За теснолинейката


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg