EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Първи посетители на Дунав мост 2

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Първи посетители на Дунав мост 2

mail15:00 | 24.10.2012прегледи 1334 коментарикоментари 0


„Дунав мост 2” вече е факт. Съоръжението ще влезе в експлоатация следващата година, но днес след 14.30 ч. символична разходка от единия до другия бряг направиха премиерите на България и Румъния Бойко Борисов и Виктор-Виорел Понта, еврокомисарят за регионална политика Йоханес Хан заедно с българско-румънска делегация. Тук бяха министрите Ивайло Московски, Лиляна Павлова и Томислав Дончев. През миналата седмица бе поставен последният сегмент на моста. В края на август бе изцяло завършена и прилежащата инфраструктура към него. В близката една година работата на Дунав мост 2 ще продължи. Сега се работи по връхната конструкция и се изгражда жп естакадата към и на моста, както и на пътните платна. След съединяването на моста остава да се положат хидроизолации и асфалтова настилка. Това ще зависи и от метеорологичните условия. Довършителните работи се очаква да приключат до края на годината, ако времето позволява. В случай, че температурите паднат, част от дейностите ще се извършват през пролетта. Според изпълнителите на обекта - испанската фирма FCC, за полагането на хидроизолация и асфалтирането на мостовото съоръжение температурата на въздуха трябва да е над 5 градуса.
В края на септември строителите пуснаха предсрочно в експлоатация за движение всичките осем пътни и железопътни надлези от прилежащата инфраструктура към Дунав мост. Четири от тях минават над жп линии, а останалите свързват различни пътни направления на околовръстното шосе на Видин. Компанията, която ще управлява Дунав мост 2, ще бъде разположена в България - за това вече са се разбрали българският и румънският премиери. До две седмици се очаква и Румъния да сформира екип, който да преговаря с българската страна за създаване компанията оператор. Според представителите на министерството на транспорта функциите на двете страни в тази смесена компания са изяснени. В момента се уточнява и отразяването на ДДС в размера на таксата, която ще се събира, защото размерът на данъка е различен в България и в Румъния, уточниха експертите. В Румъния ДДС е 24%, при нас е 20%. Има процедура по уеднаквяване заради експлоатацията на моста, съобщи министър Ивайло Московски. По думите му до месец-два „Дунав мост 2” може да бъде пуснат за движение. Очаква трафикът по моста да се увеличава през следващите 25 години. За потока, който идва от Централна и Западна Европа, ще е по-удобно да преминава в по-голямата си част по „Дунав мост 2”, защото ще се спестят такси от преминаването през Румъния. 225 млн. евро е финансовият меморандум за строителството на моста, беше оскъпен с 26-27 млн., припомни Московски пред БНР. Изчисленията са в рамките на 12-15 години мостът да се изплати. Той едва ли ще бъде форма на конкуренция на първия ни мост на Дунав. Над 100 000 превозни средства ще минават годишно.
Първата копка на новия мост на Дунав бе направена преди пет години и половина. Дължината на целия мост е 3 598 м, а над реката е 1791 метра. Той има две пътни ленти за движение на автомобили в двете посоки, една жп линия, пешеходен тротоар и велосипедна алея. Най-високата част на моста е 44,77 м над фундаментите. Мостовото съоръжение има 3 броя 180 метрови отвори. Бюджетът на целия проект от българска страна е 225 145 000 евро. Финансирането от държавния бюджет на България е в размер на 60 100 000 евро. Бюджетът на проекта от румънска страна е 48 млн. евро, включващ безвъзмездна помощ от програма ИСПА на ЕС и финансиране от държавния бюджет на Румъния. Според специалистите с изграждането на новата инфраструктура ще се постигне съществено отваряне на транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи. Заедно с повишаване качеството на транспортното обслужване като цяло - това ще доведе до повишаване на конкурентноспособността на българската икономика. Въздействието на изграждането на моста при Видин-Калафат върху регионалното развитие се почувства още по време на строителните работи. Средно за последните пет години бяха създадени около 980 работни места. От началото на работите до въвеждането на моста в експлоатация в местната и регионална икономика пряко се вляха около 40 млн. евро.
 

Любопитно

Най-трудната част от строителството на Дунав мост 2 е показана в хитовия сериал на “Дискавъри” X-Machines, който представя най-авангардните проекти в света и уникалните технологии за осъществяването им. Филмът за моста е включен в седмия епизод от втората поредица на X-Machines и представя новата генерация конзолни кранове, които се използват за пръв път в света от испанската фирма FCC в строителството на моста при Видин - Калафат.
 

Б.ред. Видеото за Дунав мост 2 е качено от сайта на компанията FCC Construction http://www.danubebridge2.com


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg