EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Проучване:Родните партии предпочитат FB

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Проучване:Родните партии предпочитат FB

mail09:00 | 31.10.2014прегледи 891 коментарикоментари 0


Нито една политическа партия в България не успява да се възползва от комуникациите на 21-ви век. Това е изводът от проучване на международната агенция за корпоративни комуникации Webb Dowse, което изследва как партиите са използвали социалните медии в своите кампании преди скорошните парламентарни избори, проследявайки активностите им във Facebook, Twitter и YouTube между началото на предизборната кампания на 5 септември и изборния ден на 5 октомври.
Изследването проучи в детайли съдържанието и успеваемостта на социалните медии, свързани с официалните интернет страници на всяка от осемте партии и коалиции, които преминаха бариерата от 4% за парламентарно представяне. То разкрива, че нито една от тях не е имала цялостна стратегия за работа със социални медии (две от които – НФСБ и Атака, не са свързани официално към никаква социална медиа), а съдържанието и нивото на активност между отделните платформи показват значителни разлики.
Най-популярната медиа е била Facebook, в която пет от политическите формации са поддържали своето присъствие с общо 582 постинга. АБВ е била най-активна по отношение на публикуваните материали, като стратегията й е била различна от тази на останалите партии, използвайки мнения на трети страни вместо създадено от нея съдържание. Реформаторският блок е регистрирал най-голям брой споделяния (общо 2012) – най-добрият индикатор, че материалите са имали положителен ефект. Изследването разкрива, че нито една от партиите не е управлявала добре съдържанието си след публикуване, оставяйки нецензурирани обидни и вулгарни коментари от страна на потребителите.
Единствено Реформаторският блок е използвал максимално Twitter, който все още е сравнително по-малко популярен в България. Победителят в изборите ГЕРБ е пуликувал най-много материали в YouTube, въпреки че голяма част от тях не са били достатъчно окуражителни и по-малкият брой клипове на Реформаторския блок са били много по-успешни по отношение на броя гледания и харесвания за клип.
Дейвид Уеб, съосновател на компанията и бивш английски дипломат, коментира: „Предвид кризата на доверие в парламентарната система, доказателство за която са изключително ниската избирателна активност и неубедителният резултат, партиите в България трябва да излязат от рамките на билбордовете, плакатите и платените телевизионни реклами и да намерят по-новаторски начини, за да предадат посланията си и да достигнат до нови гласоподаватели, различни от основния им електорат. Когато се използват правилно, социалните медии предлагат гъвкавост и възможност посланията да се адаптират бързо в отговор на променящите се обстоятелства, както и да изградят диалог с гласоподавателите по начин, по който традиционните медии не могат. Също толкова важно е, че те са и по-евтини.”
Дейвид Уеб добави: “На следващите избори очаквам да видя повече партии, които ще приемат сериозно стратегиите си за работа със социалните медии и ще осъзнаят възможностите, които те им предлагат, за да достигнат до нови гласоподаватели, особено до по-младата и критична демографска група. Имайки предвид фрагментирания в момента електорат в България, този подход лесно може да доведе до промяна, която ще позволи на някоя голяма партия да управлява, без да й се налага да влиза в тромави коалиции, или пък ще помогне на по-малка формация да премине 4-процентната бариера за парламентарно представяне.”
Webb Dowse е консултантска агенция за корпоративни комуникации на динамичните нови пазари в Югоизточна Европа. Седалището на компанията се намира в Белград, Сърбия, и мрежата й от местни експерти покрива Албания, Босна и Херцеговина, България, Хърватска, Македония, Черна гора, Сърбия и Словения.

 

 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg