EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Проучване: хибрид или електромобил

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Проучване: хибрид или електромобил

mail08:02 | 04.02.2022прегледи 677 коментарикоментари 0


Какво показват данните от втората част на Климатичното изследване на ЕИБ 2021-2022 г., което проучва мненията относно изменението на климата в един бързо променящ се свят. Резултатите в този документ отразяват личното  поведение на хората и действията, които те предприемат за борба с изменението на климата.

75 % от българите считат, че правят всичко възможно, за да се борят с изменението на климата в своето ежедневие, но мнозинството вярва, че техните сънародници не правят това

76 % от купувачите на автомобили казват, че  при следващата покупка на автомобил биха избрали хибриден или електрически автомобил, докато 24 % все пак биха избрали бензинов или дизелов автомобил

63 % от българите заявяват, че при избора на дестинация за почивка вземат предвид изменението на климата

47 % от младите в България вземат предвид изменението на климата, когато си търсят работа

Това са някои от резултатите от второто издание на Климатичното изследване за 2021-2022 г., публикувано днес от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). ЕИБ е институцията за финансиране на Европейския съюз и най-големият в света международен кредитор за проекти за действия по отношение на климата.

 Търсенето на хибридни автомобили превишава търсенето на автомобили с дизелови или бензинови двигатели

На въпроса за бъдеща покупка на автомобил, 76 % от купувачите в България казват, че ще си купят хибриден или електрически автомобил. Тази цифра е с 52 пункта по-висока от процента на българите, които казват, че биха закупили дизелов или бензинов автомобил (24 %). По-конкретно, 40 % биха закупили хибриден автомобил, а 36 % биха избрали електрически автомобил.

Хибридният автомобил би бил предпочитаният избор за българите на възраст над 65 г. (53 % биха закупили такъв автомобил) и хората на възраст 30-64 г. (40 %), докато той е най-малко предпочитан за хората на възраст от 15 до 29 г. (само 28 % от тях биха закупили хибриден автомобил). Българите на възраст под 30 г. биха предпочели бензинов или дизелов автомобил (37 %), докато бензинов/дизелов автомобил е най-малко предпочитаната възможност за хората на възраст 30-64 г. (23 %) и хората над 65-годишна възраст (14 %). Купувачите на възраст 30-64 г. са най-склонни да закупят електрически автомобил (38 % от тях биха избрали този вид автомобил в сравнение с 34 % от хората на възраст под 30 г. и 33 % от хората над 65-годишна възраст).

Същевременно, 18 % от българите като цяло казват, че нямат автомобил в момента и не възнамеряват да закупят такъв (пет пункта над средната стойност за ЕС).

Тъй като 76 % от тях предпочитат хибриден или електрически автомобил, българите  не са толкова склонни да преминат към нови автомобилни технологии в сравнение с румънските купувачи на автомобили (81 %). Въпреки това, цифрата за българите е пет пункта над средната стойност за Източна Европа (71 %). Също така, българските купувачи на автомобили изглеждат по-склонни да закупят хибриден или електрически автомобил, отколкото френските (61 %) или немските (52 %).

По-конкретно, българските купувачи на автомобили (40 %) изглеждат толкова склонни да изберат хибриден автомобил, колкото френските (38 %) и източноевропейските (42 %). Въпреки това обаче за българите тази цифра е с пет пункта по-ниска от цифрата за румънските купувачи на автомобили (45 %) и 12 пункта по-висока от тази за германците (28 %).

Българските купувачи на автомобили изглеждат толкова склонни да изберат електрически автомобил (36 %), колкото и румънските (36 %). Същевременно като средна стойност източноевропейците (30 %), французите (23 %) и германците (23 %) изглежда не считат електрическите автомобили за толкова привлекателна възможност.

Като цяло, европейците са склонни да предпочетат хибридни автомобили (39 %), докато бензиновите или дизеловите автомобили се класират на второ място (33 %), а електрическите автомобили заемат трето място (28 % заявяват, че биха закупили електрически автомобил). Докато китайците са най-склонни да закупят електрически автомобил (44 %), американците биха избрали на първо място хибриден автомобил (38 %), на следващо място бензинов или дизелов автомобил (33 %) и едва след това електрически автомобил (29 %).

 

 

Опазване на климата или самолетни полети за почивка

63 % от българите заявяват, че при избора на дестинация за почивка вземат предвид изменението на климата. Същата загриженост проявяват и хората на възраст под 30 г. (63 %). Въпреки това, над една трета от младите хора (38 % спрямо 23 % от хората на възраст 30-64 г. и 19 % от хората на възраст  65 г. +) казват, че ще ползват самолет за тяхната лятна почивка през 2022 г. Една четвърт от тях (25 % спрямо 11 % от хората на възраст 30-64 г. и 3 % от хората на възраст  65 г. +) казват, че ще ползват самолет за пътуване до далечна дестинация.

Избор на работа, избор на банка: как свързаните с климата съображения влияят на решенията на хората

43 % от хората в България вземат предвид изменението на климата, когато си търсят работа. Това е еднакво важно за всички възрастови групи: 47 % от хората на възраст 15-64 г. се съобразяват с изменението на климата, когато търсят работа. 

Като цяло, 39 % от българите отчитат изменението на климата, когато си избират банка или инвестират своите спестявания.

Вицепрезидентът на ЕИБ  Лиляна Павлова посочи: „Въпреки някои отчетливи различия между поколенията, хората в България все повече приспособяват своите навици по отношение на мобилността и потреблението към по-устойчиви  решения за справяне с изменението на климата. Тези промени в личното поведение показват, че хората от всички възрасти са готови да поемат по-сериозни ангажименти в своето ежедневие, за да помогнат за смекчаване на кризата с климата. Тези намерения са ясен индикатор за подкрепа на нашите усилия за подпомагане на зеления преход. Като климатичната банка на ЕС, една от основните роли на ЕИБ е да финансира иновативни проекти, които поставят акцент върху електрoмобилността, както и други решения за устойчива мобилност, които спомагат за изграждането на декарбонизирано бъдеще за всички.”

-----------------

За Климатичното изследване на ЕИБ

Европейската инвестиционна банка публикува четвъртото издание на Климатичното изследване на ЕИБ - задълбочена оценка на общественото мнение относно изменението на климата. Проведено в партньорство с компанията за пазарни изследвания BVA, четвъртото издание на Климатичното изследване на ЕИБ има за цел да допринесе за по-широкото обсъждане на нагласите и очакванията от действията в областта на климата. В изследването, проведено между 26 август и 22 септември 2021 г. участваха над 30 000 анкетирани, което го прави представителна извадка за всяка от изследваните 30 държави.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg