EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Продажбите на камиони и автобуси в ЕС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Продажбите на камиони и автобуси в ЕС

mail09:09 | 30.10.2019прегледи 623 коментарикоментари 0


През септември 2019 г. регистрациите на нови търговски превозни средства в ЕС спаднаха за първи път тази година (-10.0%), слагайки край на осем месеца непрекъснат растеж. Търсенето е намаляло всички сегменти и във всички основни пазари в ЕС, с изключение на Италия (+8.8%) и Франция (+2.5%). Докато в Обединеното кралство, което е изправено пред Brexit, е отчетен най-силен спад за миналия месец (-22.0%), следван от Германия (-11.5%) и Испания (-4.2%). Това показват обявените в петък данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА).

В България, обаче, е отчетен ръст от 2.6%, при продадени нови 558 камиони, микробуси и автобуси спрямо 544 броя година по-рано през септември 2018 година.*

През деветте месеца на настоящата година търсенето в ЕС на нови търговски превозни средства остана положително (+ 4.6%) спрямо същия период 2018 г., въпреки спада през септември 2019 година. Двуцифрено е увеличението (+10.9%) в Германия, докато на другите четири основни пазара нарастването е съответно: Франция (+6.1%), Обединеното кралство (+5.1%), Италия (+4.9%) и Испания (+1.5%).

За разлика от тези страни, в България през първите 9 месеца на настоящата година е отчетено понижение на продажбите с 0.5% (при 4 427 броя през септември 2019 г. спрямо 4 451 броя през същия месец на 2018 година.

С отрицателни показатели за периода януари-септември завършват и пазарите във: Финландия (-0.7%), Ирландия (-1.5%), Словакия (-5.8%), Естония (-7.4%) и Швеция (-19.5%).

Нови леки търговски превозни средства (LCV) до 3.5 тона

Резултатите от септември 2019 г. показват 9.4% спад в регистрациите на леки търговски превозни средства в целия ЕС. Основната причина за това намаление е, че новите продажби на микробуси са подложени на режима за тестване на емисии на WLTP от 1 септември, точно една година след въвеждането на теста за всички леки автомобили. Всъщност повече от половината от всички страни в ЕС отчетоха спад през септември (общо 16) на този сегмент, като през миналия месец Обединеното кралство (-23,5%) и Германия (-11,2%) записаха двуцифрени понижения.

Досега през деветте месеца през 2019 г. пазарът на ЕС за нови микробуси се разшири с 4.4%, за да достигне общо 1.6 милиона превозни средства. Всеки от основните пазари на ЕС се справи добре през периода януари-септември тази година: Германия (+11.2%), Италия (+6.9%), Франция (+5.9%), Обединеното кралство (+4.5%) и Испания (+1.9%).

Нови средни и тежки търговски превозни средства (MHCV) над 3.5 тона

Миналия месец търсенето на нови камиони беше по-ниско с 13.4% в Европейския съюз, отколкото през септември 2018 г. В сегмента на тежкотоварни автомобили на всички големи пазари в ЕС е регистриран спад на продажбите, но Италия (-22.7%), Германия (-12.3%) и Великобритания (-11.3%) отбелязаха двуцифрени спадове.

През първите девет месеца на годината регистрациите на камиони в ЕС се увеличиха с 5.7%, въпреки че търсенето спадналото търсене през третото тримесечие. Обединеното кралство (+ 13.6%), Германия (+10.6%) и Франция (+8.0%) оглавиха този ръст, докато Италия (-6,4%) и Испания (-2,0%) се представиха по-лошо спрямо деветте месеца на предходната година.

Нови средни и тежки автобуси и микробуси (MHBC) над 3.5 тона

През септември 2019 г. регистрациите на автобуси в ЕС се понижиха с 6.7% спрямо същия месец на миналата година. Растежът на основните пет пазара беше смесен. След много силно представяне през август, Испания отбеляза двуцифрен спад (-28.8%) през миналия месец. За разлика от Испания, пазарите във Франция (+11.1%) и Италия (+5.6%) регистрациите на нови камиони са увеличиха през септември.

През деветте месеца на 2019 г. търсенето на нови автобуси в ЕС оставаше положително (+2.9%)., като растежът се дължи до голяма степен от Централна Европа (+17.1%). Разглеждайки основните западноевропейски пазари, Франция (+2.5%), Испания (+0.7%) и Германия (+0.3%) постигнаха скромни печалби, докато Италия (-5.6%) и Обединеното кралство (-20.9%) отчитат понижения.

*Липсват данни за нови тежкотоварни камиони (MHCV) над 3.5 тона и средни и тежки автобуси и микробуси (MHBC) над 3.5 тона.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg