EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Продажби на нови коли: спад в Европа, ръст у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Продажби на нови коли: спад в Европа, ръст у нас

mail08:01 | 18.07.2022прегледи 1508 коментарикоментари 0


Продажбите на нови автомобили в ЕС са намалели с 14 на сто през първата половина на 2022 г. в сравнение със същия период на 2021 г., съобщи Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), цитирана от Франс прес. За шестте месеца са продадени около 4,6 милиона нови превозни средства, като големите пазари отчитат двуцифрен спад, най-вече заради продължаващия недостиг на микрочипове.

Най-отчетлив е сривът в Италия - 22,7 процента, следвана от Франция - 16,3 процента, Германия - 11 процента и Испания - 10,7 процента. Подобен е и спадът на британския автомобилен пазар - 11,9 на сто. Юни се оказва 11 пореден месец със спад на продажбите на нови автомобили, като той е 15,4 на сто.

Продажбите в България обаче са се увеличили с 13,3 процента в сравнение със същия период на миналата година, показват данните на ACEA. Между януари и юни у нас са регистрирани 14 639 нови коли при 12 926 през първите шест месеца на 2021 г.  Данните само за юни обаче показват намаление с 1,2 на сто в продажбите на нови автомобили в България в сравнение със същия месец на миналата година.

Автомобилният пазар в Европа и Америка е под сериозен натиск от пролетта на 2021 г. поради серия логистично проблеми, включително недостиг на полупроводници, произвеждани главно в Азия. С постепенното стабилизирането на доставките на чипове ACEA прогнозираше възстановяване на продажбите на автомобили през втората половина на 2022 г., но войната в Украйна помрачи тази перспектива.

Спадът на продажбите е различен при отделните марки. Европейският лидер "Фолксваген" (Volkswagen), например, регистриран спад от 18,5 на сто през първата половина на 2022 г., или -22,3 на сто на годишна база, като най-много са намалели продажбите на Skoda и Audi.

Неговият съперник Stellantis отбелязва спад от 22,5 на сто през първото полугодие и 17,9 на сто за една година, а най-много са намалели продажбите на Peugeot, Fiat и Citroen.

Продажбите на Renault са спаднали с 8,1 на сто през първото полугодие, като основната марка губи 20,8 процента, но Dacia расте с 16 на сто.

Корейската група Hyundai-Kia обаче расте на европейския пазар с 9,9 на сто през първото полугодие, но на годишна основа спада с 4,8 процента.

През първото полугодие продажбите на Toyota са паднали с 1,6 на сто, на BMW-Mini - с 13,7 на сто, на Mercedes-Benz - с 8,1 на сто.

Сериозни сривове бележат продажбите и на Ford - 14 на сто, на Volvo - 27,4 на сто, на Land Rover-Jaguar - 30,1 на сто и на Mazda - 19,3 на сто. В дъното на таблицата Honda регистрира ръст от 18,2 на сто за полугодието, но спад с 8,9 на сто за една година при пазарен дял от 0,4 процента./БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg