АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Проверки на автобуси по необявен график



Тази седмица започна масирана поетапна проверка на всички автобуси по автогарите в страната, разпоредена от транспортния министър Ивайло Московски.Машините ще бъдат спирани и в междугарията, и в движение, на основните места, на които органите на МТИТС обикновено проверяват, обяви в понеделник заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев. Проверки започнаха и в пунктовете за технически преглед, където при констатирано нарушение на съответния пункт се отнема лиценза завинаги и то веднага. С отнет лиценз по тази причина са вече 9 такива пункта.
Графикът на проверките няма да се обявява, но те ще бъдат постоянни, казаха още от министерството на транспорта. Паралелна мярка е и публикуването на телефон, чийто номер ще бъде разлепен на автобусите. На него ще може да се сигнализира за всякакви нередности, свързани с превозното средство, превоза и поведението на шофьора, регистрирани от пътниците и други граждани.
Министърът на транспорта ще събере и бранша на кръгла на маса, на която да бъдат обсъдени всички възможности за повишаване на техническите изисквания към превозните средства. До голяма степен това ще повлияе и на възрастта на автопарка, което е изключително труден въпрос, призна заместник-министър Кичев. Защото от една страна търсим баланса между евтин и конкурентен транспорт, а от друга - той трябва да бъде и сигурен. А колкото по-малко е населеното място, толкова по-стари и разнебитени са автобусите, които го обслужват, призна той. Как обаче ще се промени това положение е въпрос с неясен отговор.
"Разберете, че превозвач, който вози от голям град до малки села в региона няма възможност да инвестира 500 хиляди евро в автобус. Много е сложна инвестицията. Така, че ще се опитаме да решим проблема чрез изисквания и технически спецификации на превозните средства, с което да въведем някакви нови необходими минимуми. Предстои ни трудна работа - да намерим границата между нормалния брой линии, границата при която големите перовозвачи не стават монополисти на пазара и тази, на която остава място и за малките превозвачи", коментира заместник-министър Камен Кичев.
На предстояща тези дни среща браншът ще разгледа отново и проблема с националната транспортна схема и ще решава какви правила да се въведат при обучението на професионалните водачи, които явно не са на необходимото ниво. В аванс заместник-министърът каза само, че със сигурност ще има
определен брой линии и сегашната бройка ще се редуцира.
Tweet |
|