EUR 1.9558
USD 1.7049
CHF 2.0835
GBP 2.2830
CNY 2.3724
you tube
mobile version

Предложение за нощен тарспорт до летището в София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Предложение за нощен тарспорт до летището в София

mail12:58 | 24.06.2025прегледи 111 коментарикоментари 0


Нощен транспорт до летището и оптимизиране на съществуващите дневни линии предлагат в доклад до Столичния общински съвет (СОС) общинските съветници от групата на "Спаси София" Борис Бонев и Гергин Борисов. Докладът беше приет на заседание на транспортната комисия към съвета и предстои да бъде подложен на гласуване на заседанието на СОС на 26 юни.

За БТА Гергин Борисов съобщи, че се предлага нощната линия Н4 да измени маршрута си, като се удължи до двата терминала на летището, след което да продължи към ж.к. "Дружба", с което се гарантира денонощно транспортно обслужване на Летище "Васил Левски" - София. Той информира, че около 22 000 души седмично пътуват от и до летището в нощните часове, като нощните автобуси ще обслужват и логистичната зона в района, чиито служители работят с нестандартно работно време и наброяват още няколко хиляди души. Общинският съветник информира, че от летището са го уверили, че осигуряването на денонощен градски транспорт е част от техните цели за въглеродна неутралност.  

Друго предложение на "Спаси София" е сливане на линии 84 и 184 в една линия - 84. Автобусите по линията вместо директно от "Редута" да отиват до "Дружба", ще минават през двата терминала на летището и след това ще отиват към "Дружба". С промяната не се добавят още автобуси и водачи, а се използва синхронната почивка, която в момента е 50 минути на "Дружба 2". Тоест вместо автобусите да стоят на крайната спирка 50 минути, част от това време ще бъде използвано да минават през двата терминала на летището, поясни Борисов. 

Той каза, че в момента линия 84 разполага с три автобуса и трима водачи, линия 184 - също с трима водачи и три автобуса. Предлага се да има една линия 84 с шест автобуса, които ще се движат с намален интервал от 12 минути, докато в момента интервалът на 84 е 24 минути, каза Гергин Борисов. Той изтъкна, че промяната се налага, защото Терминал 1 преди обслужваше и двете нискобюджетни авиолинии, но сега едната се премести на Терминал 2, а другата компания намали броя полети и броя дестинации от и до София. Данните, които получихме от летището, показват, че в момента Терминал 2 е три пъти по-натоварен от Терминал 1, съобщи Борисов. Той подчерта, че връзката между двата терминала се запазва - автобус 84 ще продължи да минава и през двата.

От "Спаси София" предлагат още маршрутът на тролейбус 6 да се промени, като той да минава по ул. "Опълченска" и през "Петте кьошета" да достига до басейна "Спартак", а тролейбус 7 да запази настоящия си маршрут от ж.к. "Гоце Делчев" през Софийския университет и Сточна гара. Така се запазва доказалата се като търсена връзка между Софийския университет през Сточна гара към Банишора и се подобрява обслужването по Първия градски ринг, обясни общинският съветник. Връзката с центъра ще се подобри и за други квартали с центъра, като "Люлин", "Света Троица" и "Лозенец", допълни той.

Не се предвижда увеличение на ангажираните водачи и автобуси, посочиха още от "Спаси София". 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg