EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Потребителските разходи: Какво и колко?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Потребителските разходи: Какво и колко?

mail09:01 | 02.08.2018прегледи 853 коментарикоментари 0


Най-големите потребителски разходи в България през 2017 година са за храна, показват данните на Евростат, които описват финансовите характеристики на потреблението на домакинствата в ЕС. Същите показатели имат Румъния, Латвия и Естония, където "храната" е най-важният показател в разходите за потребление на домакинствата. Общият потребителски разход на българина по различни пера, е бил 82% от общо 100, от които близо една трета, или 30%, са отивали за храна и неалкохолни напитки.

Второто по големина перо в разходите на българина са финансите, отделени за поддръжка на жилището: за вода, ток, газ, отопление с парно или други твърди горива - около 15%.

За транспорт и социални осигуровки българинът е отделял около 7% от доходите си. За облекло и обувки, както и за обзавеждане и поддържане на дома си, а също и за алкохол и цигари - 4,2%.

За здравеопазване българинът е отделял 5,4%, за свободно време, културен отдих, както и за различни видове комуникации - по 4,4% и др.

В структурата на общия доход на българина през м.г. най-висок относителен дял заема работната заплата - 54,5%. Доходите от всички други социални трансфери /пенсии, обезщетения за безработни, добавки за деца и други социални помощи и обезщетения/ формират около 30% от общия доход на домакинствата у нас през 2017 г.

От предметите за дълготрайна употреба най-масово българските домакинства са използвали телевизорът - близо 99% от домакинствата у нас са имали по един телевизор, а 30% - по два или повече телевизора.

Половината от българските домакинства /над 52%/ са имали по един автомобил, а 5% - по два или повече автомобила.

Мобилни телефони притежават вече 94% от българите, а стационарни телефони – 32% и т.н.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg