EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Печеливши от японското бедствие?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Печеливши от японското бедствие?

mail10:10 | 31.03.2011прегледи 719 коментарикоментари 0


Поточните линии за сглобяване на автомобили в Югоизточна Азия изпитаха известни затруднения заради земетресението в Япония, но нарушаването на производството може да се отрази положително за автомобилната промишленост на региона в дългосрочен план, отбелязаха източници от автомобилния сектор, цитирани от DPA. Опустошителното земетресение и цунами от 11 март, довели до ядрената криза в Япония, временно прекъснаха важната брънка във веригата на доставките на високотехнологични части за автомобилната промишленост предимно в Тайланд и Индонезия. В Банкок Toyota Motor Asia Pacific Engineering and Manufacturing Co. съобщи, че земетресението е принудило около 40% от японските доставчици на части да затворят, като така компанията е спряла извънредните смени в тайландските си заводите. Тайланд все още очаква да произведе около 1,8 милиона автомобила тази година, като 1 милион от тях са за износ. Индонезийската асоциация на производителите на моторни превозни средства намали целевите си продажби за тази година от 850 000 на 800 000 единици заради проблеми с доставките. Секторът е обезпокоен поради прекъсването на доставките в краткосрочен план, но в дългосрочен се очаква природните бедствия в Япония да накарат японските компании да ускорят преместването на производствените си мощности в чужбина и така да се доберат до бързо растящите пазари. Председателят на тайландския автомобилен институт Валоп Тиасири е на мнение, че ще има засилено прехвърляне на производство на модели, които вече добре се продават в Югоизточна Азия като големи пикапи и малките еко-коли в Тайланд и многофункционалните автомобили в Индонезия. Индонезийският министър на промишлеността Мохамад Сюлеман Хидаят каза, че ще обсъди с японски производители на автомобилни части възможността за преместване на производството им в Индонезия след земетресението в Япония. Продажбите на автомобили през 2010 г. в Индонезия достигнаха 764 710 единици, като така страната се нареди малко след традиционния регионален лидер Тайланд, където бяха продадени 800 357 единици. Тайланд изнесе 895 855 автомобила, предимно пикапи с тегло един тон. Страната успя да привлече чуждестранни инвестиции в автомобилния си сектор повече от всички останали страни от региона през последните две десетилетия заради конкурентната си данъчна схема, непрекъснатата политика на насърчаване и сравнително големия си вътрешен пазар. Нарастващият индонезийски вътрешен пазар и по-голямата политическа стабилност на страната в сравнение с Тайланд обаче започнаха да привличат все повече вниманието на инвеститорите.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4163