EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Печалба на френските железници = €377 млн.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Печалба на френските железници = €377 млн.

mail17:02 | 18.03.2016прегледи 1410 коментарикоментари 0


Френската железопътна компания SCNF оповести годишните си резултати за 2015 г. – първите след реформата в националните железници.

Групата отчита печалба в размер на 377 млн. евро, но също и нетна загуба от 12,2 млрд. евро. Огромната загуба съответства на прогнозна счетоводна обезценка на активите.

SCNF има два типа активи – притежавани от SCNF мрежи, която отговаря за железопътната инфраструктура и главно железния път, и SCNF мобилност, която управлява влаковете, гарите и пътническия трафик. По чисто счетоводни и технически причини от 15 години компанията прави оценка на тези активи, за да има представа за стойността им и да може да планира и изготвя стратегии.

Според тази оценка активите на SNCF са на обща стойност 43 млрд. евро, но разглеждайки последните 15 години те се оценяват на не повече от 31 млрд. евро. От тази обезценка идва и нетната загуба от 12 млрд. евро, обяснява Гийом Пепи, главен изпълнителен директор на компанията. Той изтъква, че такава загуба съществува само на хартия, но нито едно евро не е напуснало общата каса и нищо не пречи на SNCF да инвестира.  

Основната част от 12-те милиарда обезценка на активите се пада на инфраструктурата – 10 млрд. евро. Железния път, релсите, знаците и сигнализацията са на доизживяване и модернизацията им представлява огромно финансово предизвикателство. Френските железници са изправени пред конкуренцията на автобусния транспорт, споделеното пътуване с автомобил и въздушния транспорт. Нискотарифните компании увеличиха офертите си по някои линии и често придвижването с влак или самолет излиза приблизително на една и съща цена.

Този факт означава за SNCF две неща – спад на пътниците и съответно по-малко приходи и необходимостта от билети на по-ниски цени, ако иска компанията да остане конкурентоспособна. Друга възможност е low-cost влакове без ресторанти, например, отново с цел намаляване на разходите, а оттам и на цените./RFI

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg