EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Пет технологични прогнози за 2021 г.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пет технологични прогнози за 2021 г.

mail06:35 | 19.01.2021прегледи 901 коментарикоментари 0


Пет тенденции ще окажат влияние върху дигиталния свят и системите за управление на съдържание през 2021 г. Сред тях са силното преплитане на онлайн и офлайн световете, навлизането на технологиите за самообслужване на клиенти, персонализацията на онлайн информацията за всеки потребител, както и еволюцията на системите за управление на съдържанието в посока предлагане на повече продуктивност и възможности за работещите с тях. Прогнозата е на Progress ( NASDAQ: PRGS), компания, която предлага водещите продукти за разработка, пускане и управление на високо въздействащи бизнес приложения.

„Covid-19 превърна в реалност редица планове за технологични иновации и видяхме как буквално за една нощ се реализират проекти, отнемащи години,“ каза Лилия Месечкова, старши директор „Софтуерно инженерство“ и част от лидерския екип на компанията в България. „През 2021 г. очакваме фокусът върху дигитализацията да се задълбочи и да открие нови възможности за онлайн търговия и присъствие за всички компании. Това ще бъде подплатено от наличието на надеждни, интуитивни и богати на възможности технологии като системите за управление на съдържанието и дигиталните преживявания.“

Онлайн и офлайн преживяванията ще се преплитат

През 2021 г. организациите ще търсят в системите си за управление на съдържанието все повече възможности за свързване на онлайн и офлайн пространствата за клиентите си. Пример за това е американската верига супермаркети Kroger, която с помощта на Microsoft въвежда дигитални услуги във физическите си магазини. Потребителите могат да виждат реклами и промоции на рафтовете до самите продукти, както и промени в цените в реално време. Компаниите, които до преди Covid-19 разчитаха предимно на физическите си обекти, ще инвестират повече в развитието на електронна търговия и свързаността на онлайн и офлайн процесите.

Технологиите за самообслужване ще предлагат неразличима от човешката комуникация

Covid-19 ускори ударно дигитализацията на процеси и въвежденето на технологии за самообслужване на клиенти. Въпреки че тези тенденции не са нови и за тях се говореше и преди Covid-19, много компании до преди това не инвестираха в тях заради трудното оценяване на въздействието им. Това се промени през изминалите месеци и занапред голяма част от обслужването на клиенти ще бъде автоматизирано. Чатботовете претърпяха развитие и съвсем скоро на потребителите ще им бъде трудно да различат дали говорят с човек или робот. За системите за управление на съдържание, които предлагат цялостно дигитално преживяване, интегрираната чатфункция ще бъде задължителна.

„Edge Computing“ ще допринесе за персонализирането на информация, ефикасността и защитата на бизнес процесите

Използването на „облачни“ технологии ще се повиши още повече през 2021 г.  Наличието на 5G ще ускори развитието на т. нар. „edge computing“ и ще доведе до създаването на иновации и свръхперсонализиране на информацията на места, където това не е било възможно до този момент. Например, електронният списък с продукти за купуване на клиент в супермаркет ще може да се  реорганизира спрямо местоположението му и ще показва най-близките до него продукти.  Сигурността на данните също ще се подобри чрез дистрибутирани процеси. Системите за управление на съдържанието ще позволяват такъв тип персонализация, която се случва по-ефикасно и е по-малко зависима от централизирани процеси и източници на информация.

Потребителите без техническа подготовка ще могат лесно да работят със CMS

Системите за управление на съдържанието – т.нар. „coupled CMS“ – неразривно свързват backend и frontend администрацията. Тъй като повечето организации се нуждаят от интеграция между backend структурата и множество „frontend“ канали, съвременните CMS са или „headless“ (само с backend), или „decoupled“ (backend и frontend са разделени). И двата варианта отделят съдържанието от начина, по който е представено, и предлагат API интеграция за бързо и лесно разпространение на информация до различни канали. Истинските headless системи за управление на съдържанието обаче нямат приложения за уеб разработка за хора без техническа подготовка, което ги прави зависими от ИТ екипите. През 2021 г. доставчиците на CMS ще се ориентират към предлагането на решения, достъпни за потребители без задълбочени технически познания.

Разработчиците ще предпочитат .NET Core

Наследникът на .NET Framework – .NET Core, дава възможност за разработката на ASP.NET приложения, които да работят едновременно на Windows, Mac и Linux. С .NET Core разработчиците могат да ускорят и опростят процеса на създаване на хибридни и прогресивни уеб приложения, като продуктивността е подсилена от въвеждането на допълнителни функционалности. През 2021 г. ИТ екипите, които отговарят за системите за управление на съдържанието, ще използват .NET Core и ще предпочитат системи, работещи с него.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg