EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Парите от Летище София не отиват в Сребърния фонд

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Парите от Летище София не отиват в Сребърния фонд

mail10:03 | 06.12.2017прегледи 9294 коментарикоментари 1


НС реши парите от еднократно концесионно плащане по договора за концесия на "Гражданско летище за обществено ползване София" да не отиват в Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система.

До два месеца държавата ще поднови процедурата за концесия на летище София, вече съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Този път процедурата, която беше спряна от служебния кабинет, ще бъде консултирана от международни финансови институции. От търга държавата чака плащане от 480 млн. лв.
Московски съобщи още, че през миналата седмица е бил подписан консултантски договор със Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). В рамките на следващите два месеца двете институции ще довършат предконцесионните анализи за аерогарата, като ще ги допълнят с наличните до момента данни за трафика на летището през 2015 и 2016 г. и юридически анализ за изминалите две години. "Ако има официални данни и за 2017 г., ще ги включим и тях", посочва министърът. След приключването на анализите търгът ще бъде рестартиран.
При първото отваряне на процедурата през май 2016 г. държавата поиска бъдещият стопанин на аерогарата да плати първоначална сума от минимум 550 млн. лв. Общо за целия 35-годишен период на концесията прогнозираната финансова полза за държавата беше изчислена на 2.676 млрд. лв. От бъдещия стопанин ще се чака основно да изгради наново стария терминал на летището.

В първия опит интерес проявиха основно четири чужди оператора - на летището Ataturk в Истанбул - турската TAV, която е с най-голям акционер френската Aéroports de Paris Group; германската Fraport, която стопанисва и морските летища; турската Limak и операторът на летището в Цюрих.


 
Коментари
 
Роял баница - 06-12-2017 г. 14:05:00

Най-голямата грешка ще е парите да отидат за БДЖ. Важното е обаче летището да не отива в лапите на Пееф или руската банка на Путин. А още по-важно е да бъде осъществена концесията, за да се отърве от отровната захапка на БСП.

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg