EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Пазарът на коли в ЕС, България е пета

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пазарът на коли в ЕС, България е пета

mail07:05 | 22.04.2014прегледи 2198 коментарикоментари 0


Според проучването на Асоциацията на европейските автомобилостроители /ACEA/  продажбите на нови автомобили в България през март 2014 година са регистрирали ръст от 37,6% на годишна база до 1736 броя от 1262 броя през март 2013-а година. Това нарежда страната на 5-то място сред всички страни - членки на ЕС, като по-голям растеж на регистрацията на нови автомобили е отчетен само в Кипър (79%), Португалия (с 47%), Полша (с 41,3%) и Румъния (с 37,7%).

За първото тримесечие на годината регистрацията на нови автомобили в България се е повишила с 30,4% до 4619 броя автомобили от 3541 броя през първите три месеца на 2013-а година, показват данните. По този показател България заема второ място сред всички 28 страни - членки на ЕС, като пред страната ни е само Португалия, където продажбите на нови автомобили през първото тримесечие са отчели ръст от 40,5%.

За първото тримесечие продажбите на нови автомобили в 28-те страни от ЕС (без Малта) са се увеличили с 8,4 процента. Разликите обаче са големи - от +2,9 във Франция до +13,7 във Великобритания. Очакванията за 2014 година са за растеж на продажбите след спада през 2013 година.

Европейският автомобилен пазар е продължил да се разраства и през март, този път с 10,6 на сто, по данни на същата стастистика, предаде Франс прес. Асоциацията обаче уточнява, че с продадените 1,45 милиона нови регистрации това е най-лошият месец март от началото на събирането на данни в разширения ЕС през 2003 година.
Френските групи PSA Peugeot Citroеn и Renault са се възползвали особено от този подем. PSA отчита увеличение на продажбите с 10,9 на сто спрямо март 2012 година, като при Peugeot те са повече, отколкото при Citroеn. Двете марки пуснаха нови модели през последните месеци, като компактния кросоувър Peugeot 2008 или новия Citroеn C4 Picasso.

Още по-добри са продажбите на Peugeot - с 30,4 на сто повече и с 53,5 на сто увеличение само при евтината марка Dacia. Американският Ford и японският Nissan също имат увеличение на продажбите с над 10 процента. Новите регистрации на германската компания Volkswagen са нараснали с 8,6 на сто, на американската General Motors със 7,2 процента, а на италианската Fiat - с 4,6 на сто.

 

 


Тагове: коли, пазар, ЕС
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg