EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Пазарната позиция на "Български пощи" отслабва

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пазарната позиция на "Български пощи" отслабва

mail19:55 | 20.01.2020прегледи 946 коментарикоментари 0


Пазарната позиция на "Български пощи" отслабва всяка година, като през 2018 г. тенденцията продължава. Делът на дружеството достига 12 на сто от общия пазар, изчислен на база приходи от всички пощенски услуги. Това сочат данните от "Анализ на пазара на пощенските услуги" на Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/ за 2018 г.

Данните от анализа бяха представени от Валентин Милушев /ГЕРБ/. Според тях през 2018 г. общите приходи, реализирани в услугите сегмент на универсалната пощенска услуга достигат 105 млн. лв. и нарастват с 18 на сто спрямо 2017 г. Структурата на пощенския пазар се формира основно от приходите от куриерски услуги, чиито основен дял е над две трети от реализираните приходи, следвани от приходите от коледните пратки и приходи от пратки на писма, сочи анализът на КРС.

В него се твърди, че пощенската мрежа на "Български пощи" не е преструктурирана от началото на либерализацията на пощенския пазар от 2011 г. Според данните на Български пощи към 31 декември 2018 г. броят на пощенските станции на оператора възлиза на 2980, от които 639 са градски и 2341 са селски, сочи докладът, цитиран от Милушев. Той каза, че през 2018 г. "Български пощи" не е внасяло в КРС предложения или уведомления за промяна на броя или разположението на точките за достъп до пощенската си мрежа.

От КРС отчитат, че разрастването на електронната търговия е основният двигател за развитието на пазара на пощенски услуги.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg