АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Отсечката на Гара Яна готова, но ...
09:40 | 15.08.2013 1315 коментари 0
Километрични задръствания са се образували на изхода на София от селата Горни и Долни Богров до моста на село Яна, предаде агенция “Фокус”. Причината са финалните строителни дейности за изграждане на връзката на АМ "Хемус". Образували са се колони от автомобили, които се придвижват бавно по тесния път и изчакват включването си в автомагистралата.
Изграждането на Софийския околовръстен път при Гара Яна, който е и началото на АМ „Хемус“, е пред завършване. 9 километровата отсечка на практика е готова, но е в очакване на акт 15 и 16 от държавните специализирани органи, за да бъде отворена за движение.“От сряда нашите работници излизат от обекта и очакваме да дойде държавната приемателна комисия”, казали от фирмата-изпълнител “Трейс”,съобщава в. Труд.
Според договора строителството трябва да приключи на 12 август, като фирмата има толеранс от още 3-4 денонощия заради дъждовните дни през тази година. Отново по договор съоръжението трябва да влезе в експлоатация през септември 2013 г. “Трейс” вече е уведомила за приключването на строителните дейности пътната агенция и Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК), която трябва да сформира комисия за приемане на обекта.
Не може да се предвиди колко време ще работи държавната приемателна комисия. За нас най-важното е да се издаде акт 15, защото с него ставаме собственици на новата отсечка. След това акт 16 ще се издаде, когато се отстранят евентуални пропуски и дефекти, казаха от пътната агенция. Обикновено приемането на подобни съоръжения трае около две седмици. Преди около месец се появиха съобщения, че пътната агенция е обещала отсечката да се пусне в експлоатация в средата на август. Пред “Труд” обаче от ведомството казаха, че вероятно някой е цитирал работници от обекта.
Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. и националния бюджет. Изпълнител е Обединение "Хемус А2", с водещ партньор "Трейс Груп Холд” АД и парнтьори - "Конструктор Инженеринг”, Хърватия и "СК-13 Пътстрой” АД. Надзорът се осъществява от "Трансконсулт - БГ" ООД.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg