EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Одобрен е първи етап от 3-ти метродиаметър

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Одобрен е първи етап от 3-ти метродиаметър

mail06:17 | 14.01.2016прегледи 2911 коментарикоментари 0


Правителството даде съгласието си управляващият орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 да подпише договор с „Метрополитен“ЕАД за предварително финансиране на първия етап на проекта за разширяване на метрото в София по линията бул. „Владимир Вазов“ – ул. „Житница“. Проектът се финансира от оперативната програма и ще бъде стартиран преди формалното му одобрение от ЕК, съобщи от правителствената информационна служба. Първи етап от Линия 3 е с дължина 7,8 км и осем метростанции. Проектът включва още доставка на подвижен състав и изграждането на депо в района на ул. „Житница“.

zoom_sss

Кои са особеностите на първата част от третата метролиния? Ето какво обяснява Стоян Братоев, изпълнителен директор на Метрополитен АД в интервю за gradat.bg:

Първата спирка е при Малък градски театър "Зад канала", станцията е на 2 етажни нива, като има изходи на ул. "Янко Сакъзов" и бул. "Евлоги Георгиев". Тунел под реката свързва входа при Театър "София" с входа при Малък градски театър "Зад канала".

Втората станция е на "Орлов мост". Тя е най-тежката. Когато правехме "Сердика", си мислех, че няма да се наложи да правим по-трудна станция от нея. Но се оказа, че дойде ред на "Орлов мост". За да не засягаме парковата зона, се принудихме да преминем от класически открит способ с укрепване към строителство по нов австрийски тунелен способ с една централна шахта за разлика от "Сердика", където шахтите бяха две. Станцията има връзка с линия 1 чрез съществуващия тунел с траволаторите. Под реката се прави връзка с входа на парка, пред "Ариана", използва се подлезът за връзка с "Царевец", изход ще има на "Сан Стефано" през съществуващия подлез.

Станцията на "Попа" е междинна и няма особености.

Метростанцията при НДК ще използва сегашните входове на лъч 2. Ще има вход и при църквата "Св. Георги Победоносец", също двуетажна.

Станцията на бул. "Георги Софийски" ще има два входа през арката на "Александровска болница" и по един на "Г.Софийски" и на "Пенчо Славейков"

Метростанцията на бул. "Гешов" и бул. "България" ще използва входовете на подлеза, конструкцията е двуетажна.

Последната метростанция е втората по сложност след "Орлов мост". Тя е разположена на бул. "Цар Борис ІІІ" и "Житница". Тя ще бъде под самото кръстовище, и то надълбоко, защото над нея ще има подземно преминаване на ул. "Житница" и "Борис ІІІ". На ниво терен остава само трамваят. Така там ще се оформи триетажна конструкция. Станцията няма да е по-дълбока от "Джеймс Баучер", но водите са много високи и наблизо има река. Другата особеност е, че трябва да строим, без да се спира движението. ще се строи по милански способ. Добре е, че "Борис ІІІ" има локали, които ще се използват.

От "Житница" до Малък градски театър "Зад канала" ще мине тунелопробивна машина.

Кое ще бъде изградено най-напред - метростанциите или тунелът?

Ще бъдат изградени най-напред метростанциите - това е изискване. Машината ще мине през тях. Първо се укрепва изкопът и се изгражда покривната плоча, нужно е да се осигури габарит, за да премине машината. Правили сме го преди - на "Мария Луиза" и на гарата, ще го направим и сега. На втората линия един изпълнител правеше и тунелите, и метростанциите, сега ще съвместяваме различни изпълнители.

Третата метролиния ще бъде леко метро. Кои са специфичните му характеристики?

Официалното понятие елека градска железница, границата между метрото и лекото метро е условна, леката железница се доближава до скоростния трамвай. Важно е да се подчертае, че превозната му способност е като при класическото метро. Лекото метро е като класическото, но с някои олекотени елементи. Подвижният състав е с по-леко тегло, захранването е малко по-различно - с горно токоснемане чрез пантограф. То е направено заради откритите участъци. Разстоянието между контактната релса и ходовите релси е малко и при обилни снеговалежи, в случай че не се почисти бързо, може да стане късо съединение. Затова където има открити участъци, има и охрана за почистване. За нашите условия сме преценили, че е по-добро и по-сигурно горно токоснемане.

Подвижният състав, който е заявен в обществената поръчка, е със специални гумени елементи в колелетата, обезшумени колооси и е с въздушни възглавници - купетата са закачени върху талигите освен с пружини и ресори също и с въздушни възглавници. Благодарение на всичко това шумът много се намалява. Този тип влакове вървят по-тихо и от автомобилите.

На пероните на метростанциите от третия диаметър са предвидени врати с височина 1.60 м, които се отварят, щом влакът пристигне, и се затварят, щом той замине. Тяхното предназначение е по-голяма безопасност за пътниците. Този тип врати са познати по целия свят (има ги в Париж, Тайпе, Сингапур, в няколко града в Япония и в Китай и др.), особено в азиатските страни.

Особеното на третата метролиния е и това, че в перспектива тя може да се трансформира в напълно автоматична линия, т.е. без машинист. Сега тя отговаря на 3-то ниво на автоматика, но с малка добавка може да се мине на 4-то ниво, което е без машинист. Тоест третата линия е с по-висока автоматизация от първия и втория лъч на метрото.

Третия лъч в наземната си част ще има отстрани шумопоглъщащи защитни стени. Изцяло открито е само депото, както и къс отрязък от метрото към летището, точно преди метростанцията.

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg