EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Обсъждане на градска железница в Пловдив

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Обсъждане на градска железница в Пловдив

mail15:05 | 13.02.2023прегледи 954 коментарикоментари 0


На 13 февруари 2023 г., служебният заместник министър-председател по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев ще проведе работна среща за изграждането на градска железница в Пловдив. Това съобщиха от пресцентъра на министерството. 

Ще бъде представен план на ключовия железопътен проект, който ще подобри транспортната свързаност в града, ще облекчи автомобилния трафик и ще намали замърсяването на въздуха. Ще бъдат обсъдени и бъдещите железопътни проекти в Пловдивска област, уточняват от ведомството.

В срещата ще вземат участие областният управител на Пловдив Ангел Стоев, заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски, генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Златин Крумов, както и представители на местната власт.

Проектът за градска железница е сред приоритетите на Пловдив в новия програмен период, увери през февруари в интервю за БТА Стефан Стоянов, заместник-кмет на община Пловдив по образование, бизнес развитие и европейски политики. 

Голямата тема за Пловдив е градският транспорт - как да намалим и изведем трафика от центъра, и да го насочим към т.нар. градски магистрали. Релсовият транспорт е алтернатива с т. нар. градска железница. Това каза в интервю за БТА Стефан Стоянов, зам.-кмет на Община Пловдив по образование, бизнес развитие и европейски политики. По думите му завършването на проекта "Развитие на железопътен възел Пловдив", финансиран по Механизма за свързване на Европа, ще положи основите на трасе за градска железница. 

В Програмата за транспортна свързаност 2021-2027 г., одобрена от Европейската комисия през октомври миналата година, е проектът за втория етап на модернизацията на жп възел Пловдив, който ще удвои съществуващия релсов път по бул. "Копривщица" и тези в северната и източната част на града. Така ще се образува едно "ухо" откъм изхода за Раковски, където влаковете ще могат да се завъртат в кръг, обясни Стоянов. По думите му идеята на железницата е да "хване" транзитния трафик от северната и южната част на града и да го откарва до Северната индустриална зона.

Новото трасе ще има спирки в града и по "Голямо конарско шосе", паркинги и бъдещи връзки към промишлените зони на града. Влаковете ще бъдат през 15-20 минути. С тази нова инфраструктура ще се реорганизира градският транспорт, който да стане довеждащ и отвеждащ, допълни зам.-кметът. S-банът е заложен и в Плана за интегрирано развиване на община Пловдив (ПИРО) до 2027 година. Стопанисването и ръководството на бъдещата градска железница е в пълномощията на Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Ще бъде създадена градска железница чрез използване на трасетата на съществуващата железопътна инфраструктура и изграждане на допълнителни спирки и връзки за обслужване на транспортната схема на града. С развитието на градската железница трасето до летище Пловдив ще бъде интегрирано към осъществяваните превози в рамките на града, като по този начин ще се създаде възможност за по-добра свързаност на летището с транспортната мрежа на града и значително повишаване на превозите, е записано в проектните документи.

Осигуряването на железопътна връзка на гара Крумово с летище Пловдив, заедно с проекта "Развитие на железопътен възел Пловдив" и плановете за концесия и развитие на летище Пловдив, ще осигурят развитие на транспортната свързаност в рамките на град Пловдив чрез развитие на съвременен, сигурен и ефективен железопътен транспорт в ареала на града. С реализирането на проекта ще се съкрати значително времето за пътуване и ще се насърчи употребата на обществения транспорт.

Бъдещето на Пловдив и качеството на живот могат да се задържат, ако успеем да развием метрополията относително равнопоставено с града, смята Стефан Стоянов. По думите му на около 30 минути от центъра на Пловдив живеят над 500 000 души и затова е важно и държавата да се фокусира и да мисли за по-сериозен пакет от мерки. Фокусирани сме по входно-изходните артерии на града със съвместни проекти със съседните общини и Агенция "Пътна инфраструктура" по програма "Интегрирани териториални инвестиции", където е хубаво няколко страни да участват, допълни Стоянов. 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg