EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Няколко фирми ще строят тунел "Железница"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Няколко фирми ще строят тунел "Железница"

mail10:08 | 18.05.2017прегледи 796 коментарикоментари 0


Министърът на регионалното развитие Николай Нанков заяви за БНР , програма "Хоризонт" , че повече фирми ще строят едновременно тунела "Железница" от най-трудния участък на АМ "Струма" на три части, за да се избегне загуба на еврофинансиране: "Трябва да рестартираме всичко отначало, с оптимизирани, съкратени срокове. Трябва да редуцираме срокът поне с 400 дни. Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо. Инженерите в АПИ обосновават и преработват обществената поръчка. Нашето желание е дори, от инженерна гледна точка, да пуснем обществената поръчка на обособени позиции – пътното платно до тунела, самият тунел, като втора, и съответно съоръженията и пътните платна след тунела – като трета обособена позиция. Това означава, че повече фирми ще строят едновременно и по-бързо при съкратените срокове", допълни Нанков.

Готов е ОВОС във връзка със строителството на отсечката от автомагистрала "Струма" в района на Кресненското дефиле, в момента се проверява от консултанти, посочи той: Ще се забавим с ОВОС, тъй като има два или три пункта, които трябва да бъдат доработени, по-специално в оценката за съвместимост. В обозрим срок, в началото на месец юни, ще бъде внесен в МОСВ. Хронограмата, която следваме, е 2019-а да стартираме реалното изграждане. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от АМ "Струма".

Пари има, но в някои от вариантите оскъпяването е повече от два пъти спрямо други предложени варианти, каза Нанков, визирайки варианта с тунел и вариантите с разширяването на сегашното трасе или източния вариант – изнасяне на второто трасе на изток от съществуващото в момента. Нанков очерта финансовите измерения:

Така че, да, при единия случай европейско финансиране е налично, във втория случай – национално съфинансиране в огромни размери. Трябва да балансираме интереса между екологичното развитие, икономимческото такова и социалното. Знаем всички, че това е един от най-тежките и опасни участъци от гледна точка на пътната сигурност.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg