EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

НС подкрепи концесията за летище "София"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

НС подкрепи концесията за летище "София"

mail07:05 | 19.07.2018прегледи 754 коментарикоментари 0


Парламентът отхвърли проекторешението на "БСП за България" за прекратяване на действията по предоставяне на концесия на летище София с 59 гласа "за", 95 "против" и 7 въздържали се.
    "За" прекратяване на процедурата гласуваха от левицата и от "Воля". От ГЕРБ, "Обединени патриоти" и ДПС бяха "против" и "въздържал се", с което на практика подкрепиха концесията на столичното летище.
     Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски беше в пленарната зала по време на дебатите и призова политическите сили да подкрепят концесията на летище София. Той посочи, че с това ГЕРБ изпълнява предизборната си програма. По думите му БСП отрича нормална европейска практика за управление на летищна инфраструктура. Московски разказа, че на тръгване от Министерски съвет си говорил с министър Кирил Ананиев, който коментирал по адрес на БСП, че Тодор Живков бил по-прогресивен от тях.
    От "БСП за България" посочиха, че летище София е печелившо и определиха като пълен абсурд с парите от концесията да се финансира БДЖ. Те изразиха притеснение, че след концесионирането му ще бъде намален персоналът и ще се увеличат летищните такси.
    Според ГЕРБ от концесията ще има икономическа и финансова полза за държавата и ще се генерират нови работни места - по време на инвестиционните дейности и на експлоатацията на обектите на летището. Като друга полза управляващите изтъкнаха осигуряването на бързи и качествени летищни услуги и развитието на аеропорта като модерен бизнес център.
   Георги Свиленски от левицата отбеляза, че преди две седмици са поискали анализите на Световната банка, но до ден днешен ги няма. Той посочи, че един от мотивите за концесията на Летище София е, че трябват 500 млн. лева за БДЖ. "Даването за 47 години и шест месеца си е чиста продажба", коментира той. Ние искаме 600 млн. евро за 47 години, Белград искат 732 млн. за 25 години, направи той сравнение между концесията на летищата. В нашата документация няма изискване за повишаване на пътниците, искаме да ни дават 15 млн. лева на година, на десетата година да направят един терминал, който не е ясно къде. Те ще решат дали да правят втора писта, коментира Свиленски. По думите му третият терминал ще е боядисване на ВИП-а.
    Първата и основна полза от концесията ще бъде за държавата - тя ще е икономическа и финансова, първоначално ще влязат 550 млн. лева плюс ДДС, коментира Иван Вълков от ГЕРБ.
Общо изчислената прогнозна стойност на концесията за 35 години е в размер на 6 778 765 лева, посочи той. Когато сте отдали на концесия летищата в Бургас и Варна, те са били печеливши, обърна се Вълков към БСП и добави, че когато друг трябва да го прави, от левицата са против. По думите му това граничи с политическата перверзия.
    Халил Летифов коментира, че ДПС няма да подкрепи прекратяване на действията по предоставяне на концесия за летище София. По думите му концесията не е непременно нещо лошо. Ако е защитен общественият интерес, тя е добра, добави той.
   Министърът Ивайло Московски съобщи, че има съгласие от международните консултанти по концесията за предоставяне на всички анализи, с изключение на финансовите и икономическите, заради използваната методика. Записани са 35 години концесия, всякакви варианти за 45-6-7 години, каквито цитирате, не са записани никъде, отговори той. Московски обвини БСП, че сравняват некоректно стартовите показатели на процедурата за концесия на Летище София с резултатите от завършилата процедура за летището в Белград. 
   За последните 20 години Летище София е платило на държавата като дивидент 173 млн. лева, какви милиарди смятате, не мога да разбера, отговори той на БСП. Московски посочи, че от концесията на летището приходите за държавата ще са приблизително 2 млрд. само от концесионните такси плюс авансовото плащане. Той обясни, че третият терминал ще бъде там, където възвръщаемостта на инвеститора ще е най-добра, заложени били и анализи дали има нужда от втора писта.
   Московски коментира, че в предишната процедура за концесия на летище София писмено са заявили участие шест компании - от Германия, Великобритания, Франция, Швейцария, Хонг Конг и една от Турция. Къде ги видяхте тези две турски фирми, обърна се той към БСП./БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg