EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Новост:Уралски туристи у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Новост:Уралски туристи у нас

mail06:10 | 24.11.2015прегледи 1001 коментарикоментари 0


Русия устойчиво е сред 5-те водещи пазара на българския туризъм. През миналата година са ни посетили над 650 хил. нейни туристи, което е 9% дял в общия входящ туристопоток. Над 300 хиляди руснаци вече имат и недвижими имоти в България. Всичко това е предпоставка за увеличаване на туристопотока и за максимално използване на потенциала в двустранните ни отношения. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на откриването на кръглата маса „Перспективи в развитието на българо-руските отношения в областта на туризма. Конкретни възможности за засилване на интереса на руските туристи към България“.

Министър Ангелкова съобщи, че с конференцията започва поредица от дискусии за водещи за българския туризъм пазари. Фактът, че тя се открива със среща с руските партньори говори за значението на руския пазар за сектора. „Лято‘2015 бе сложен сезон за взаимния туристопоток, но въпреки затрудненията резултатите се оказаха много по-добри от първоначалните прогнози и на места бизнесът регистрира дори ръстове. Това важи особено за хотелите с категория 4 и 5 звезди. За периода юни-септември 2015 г. броят на пренощувалите чужденци във висококатегорийните ни хотели е над 1,2 млн. души, което е билзо 10% увеличение, а приходите от тяхното пребиваване е с над 12% ръст в сравнение със същия период на 2014-а“, подчерта министърът.

Тя допълни, че на този фон Русия заема 4-то място през тази година по брой туристи сред генериращите ни чужди пазари. Руските туристи у нас през лятото са били близо 400 хил. души, което представлява 10% дял в общия туристопоток.

Министър Ангелкова обърна внимание върху партньорските контакти с руските региони. „Ние искаме да разкрием пред тях многообразието на страната ни, да засилим взаимните си контакти чрез конкурентни оферти за повече видове туризъм извън традиционните морски и зимни ваканции“, каза тя и допълни, че от началото на годината в Москва работи самостоятелно представителство на България с ресор туризъм. Висока оценка за неговата работа бе и приемането му за асоцииран член на Асоциацията на туроператорите в Русия (АТОР). Този факт постави на различна основа отношенията между двете ни страни в сектора туризъм.

Благодарение на общите усилия на Министерството на туризма и МВнР България облекчи процедурите за издаване на визи за руските граждани, като Министерството на туризма прехвърли над 330 хил. лв. от бюджета си, за да обезпечи  дейността по обработката и издаването на документи преди и по време на летния сезон, стана ясно от изказването на министър Ангелкова.

Сред  акцентите в рекламната и маркетинговата дейност на министерството за 2016 г. са културно-историческият туризъм и стратегическото партньорство с големи международни туроператори и нискотарифни авиокомпании. Промотирането на България сред руските туристи като целогодишна дестинация ще бъде насочено към програмите за руските детски лагери у нас, активизирането на поклонническите пътувания, развитието на контактите между средните и висшите училища.

Генералният консул на Руската федерация във Варна Сергей Луканчук се фокусира върху необходимостта да продължи облекчената политика за издаване на туристически визи и изрази надежда, че от следващия сезон към България ще могат да се осъществяват чартъри и от Калининград. Изпълнителният директор на Уралската асоциация асоциация за туризъм Михаил Малцев изрази задоволстото си от възстановяването на българското Генерално консулство в Екатеринбург. Чрез неговата дейност, увеличаването на полетите до България и разработването на целогодишни съвместни продукти може да се увеличи с 25-30% потокът от туристи от Уралския регион към България, прогнозира той. Във форума се включиха представители на близо 100 администрации, организации и специализирани компании в туристическия бизнес от двете държави.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg