EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Новите "тайни" на банята

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Новите "тайни" на банята

mail14:10 | 27.04.2012прегледи 1576 коментарикоментари 0


Ива Стойкова

По-нисък разход на вода чрез нови технологии, дизайнерски мебели, интуитивни смесители, по-лесно почистване. Това са част от тенденциите за баните, към които ще се придържат  Roca България*.
Отговорни към природата
Част от продуктите на Fayans, която е първата българска марка за санитарен порцелан, тази година ще носят логото „Обичаме България! Пестим вода!” Те са разработени така, че да потребяват по-малко вода. Това се случва за първи път, тъй като тези продукти са по-нисък сегмент и поради тази причина възможностите за влагане в тях на много нови технологии са ограничени. Смесителите пестят 50% вода, като те имат и 5-годишна фабрична гаранция. Друг продукт със същия стикер е компактен моноблок. Той заема само 60 см и е подходящ за малки пространства. Уникално за този ценови сегмент, е монтираното върху тоалетната чиния казанче с механизъм 4,5/3 л., което постига измиване с по-малко вода. Например, едно четиричленно семейство спестява приблизително 1 000 литра вода месечно, което не е без значение и за семейния бюджет. Стремежът е да бъде увеличен броят на продуктите, които ще носят специалния знак.
Няколко от смесителите Roca предлагат винаги студен старт. Това е особено важно за домакинствата, които не са с ТЕЦ. Двойният смесител Hybrid работи на два режима - автоматичен и ръчен. Захранването може да бъде с батерии или с електрическата мрежа. Двойната функция на смесителите цели спестяване на вода и енергия. Смесителят L20 е със специален дизайн- по-късо рамо, което „пречи” да се пусне водата максимално. Този смесител също е с Cold Start (първо студена вода), както и вграден редуктор, чрез който дебитът на водата за минута е 6 литра, вместо стандартните девет. Иначе, във фабриката в град Каспичан е в ход програма „Zero waste” за безотпадно производство, намаляване на потреблението на природни ресурси и енергия, както и по-малко въглеродни емисии.
Мебели в банята
Запазва се световната тенденцията в банята да се промъкват красиви, функционални и дори високотехнологични мебели. С марката Fayans има модулни мебели, които могат да се транспортират и сглобят от самия потребител вкъщи. Те позволяват различни комбинации според желанието и пространството в банята и са изработени от PVC профил с дебелина 15мм.
Любопитна „глезотия” е огледалото с вградено радио - правоъгълно (1000х790мм) или квадратно (790х790 мм). То включва флуоресцентно осветление, противозамъгляваща плака, часовник, функция за отчитане температурата на околната среда, стерео FM радио и вход за аудио връзка. Управлението е посредством клавиатура.
Мебелите вече влизат и в пространството на душа. Hide&Seat е нова концепция с вградено шкафче на колела. В него могат да се съхраняват на сухо различни неща, като козметика, но може да служи и за място за сядане.
Тоалетните чинии - иновативни и чисти
CleanRim The GAP е тоалетна чиния с казанче 4/2 л. Особеното при нея е, че е без скрити ъгли (ринг) и всъщност е по-лесна за поддръжка. Водата преминава през пластмасов диспенсер, разположен в задната част на ръба и се разпределя равномерно. Казанчето е с двоен механизъм 4/2 л., който осигурява по-голяма икономия на вода (използва с 30% по-малко вода в сравнение с конвенционалните тоалетни).
Друга тоалетна- In-Tank Meridian, интегрира тоалетна чиния и казанче в едно. Използваната технология SOFTAIR подава вода чрез захранващ механизъм, има приток на въздух от вентилатор, плюс отвеждане на водата по ръба на тоалетната.
Цветове
Бялото ще доминира продуктите на този производител и тази година. 98% от реализираните продажби са именно в този цвят. Първоначалният интерес в България към други цветове вече е отшумял и отстъпва място на практичността. Специалистите обясняват този факт и с по-трудната поддръжка на цветните бани, както и нуждата от цветовото съчетаване на всички компоненти в тях.

*Roca навлиза на българския пазар през 1999 г. чрез закупуването на фабриката в град Каспичан, където има свой екип, производствена и складова база. Компанията прави значителни инвестиции в производството, внедряването на нови технологии, пречиствателни съоръжения, системи за управление на качеството и околната среда.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg