EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Новите автомобили в ЕС - къде & колко?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Новите автомобили в ЕС - къде & колко?

mail10:30 | 04.02.2015прегледи 1066 коментарикоментари 0


Най-висок ръст от регистрирани леки автомобили на база
петгодишен период /2008-2012/ е отчетен в няколко страни-членки
на ЕС, като България е на първо място по ръст в продажбите -
плюс 19 на сто, отчита анализ на Евростат за тенденциите в
продажбите на автомобили в Евросъюза. След България ръст в
продажбите на леки коли е регистриран в Словакия /плюс 18 на
сто/ и Полша /плюс 17 на сто/.
За сравнение, според последната годишна статистика на
Асоциацията на европейските автомобилни производители - у нас
през миналата година са били продадени около 20 000 нови
автомобила, което е ръст в продажбите от 5,2 процента при среден
ръст от 5,7 в рамките на ЕС-28.
По последните данни на европейската статистика у нас се
падат също около 400 автомобила на 1000 жители, като общо за
страната през 2012 г. е имало приблизително 2,8 млн. броя
автомобила.
Като цяло най-много регистрирани автомобили /през 2012 г./
е имало в Германия - около 43 милиона автомобила, Италия /37
милиона/, Франция /33 милиона/ и Великобритания /28 милиона/,
отчита анализът на Евростат.
Най-моторизирани, според анализа, са жителите на
Люксембург, където на 1000 души се падат 672 автомобила. По този
показател на второ място е Италия - 624 коли на 1000 жители,
Малта - 600 коли на 1000 души, Финландия - 562 коли на 1000 души
и др.
В другия край на скалата по нисък процент на "моторизация"
са страни като Румъния - 223 коли на 1000 жители, Унгария и
Латвия - по около 300 коли на 1000 жители, Словакия и Хърватия
- малко над 300 коли на 1000 жители.
Според данните на Евростат най-много коли с бензинови
двигатели се карат в Кипър - над 90 на сто от автомобилния парк
в страната. Следват Холандия, Финландия, Швейцария и Унгария,
където с бензинови двигатели се движат между 75 и 80 на сто от
колите там.
Най-много коли с дизелови двигатели са регистрирани в
Белгия и Люксембург - около 60 на сто от автомобилния парк в
тези страни.
Сред държавите, в които автомобилите се движат с
алтернативно гориво най-висок е процентът на колите в Италия,
Полша и Холандия. Като цяло най-много автомобили с алтернативно
гориво има в Италия - над 180 хиляди, в Полша - около 60
хиляди и в Холандия - около 15 хиляди.
В анализа на Евростат няма данни за България и някои други
страни-членки на ЕС за процента на колите, използващи бензин,
дизел или алтернативно гориво.
Няма данни за страната ни и за процента на старите
автомобили над 10 години в автомобилния парк на ЕС-28. По този
показател най-висок дял стари коли над 10 години е отчетен в
Литва /86 на сто от автопарка/, Латвия /72 на сто/ и Полша /71
на сто/. Повече от половината от леките автомобили са по-стари
от 10 години и в страни като Естония, Малта, Португалия,
Унгария, Чехия, Румъния и Хърватия.
Европейската статистика отчита също, че най-висок процент
нови автомобили /под 2 години/ е регистриран в Белгия /24 на
сто от колите там/, Дания /23 на сто/, Австрия /20 на сто/ и
Ирландия /19 на сто/. По този показател също няма данни за
България.

 


Тагове: автомобили, ЕС
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4198