EUR 1.9558
USD 1.6744
CHF 2.1128
GBP 2.2494
CNY 2.3509
you tube
mobile version

Нови транспортни коридори у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нови транспортни коридори у нас

mail15:05 | 24.10.2025прегледи 159 коментарикоментари 0


България, Турция и Румъния ще работят съвместно за
изграждане на нови пътни и железопътни връзки, които да
облекчат растящия трафик между трите държави и да засилят
ролята на региона като ключов логистичен коридор между
Европа, Близкия изток и Кавказ.

Това стана ясно по време на тристранна среща между
вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан
Караджов, турския министър на транспорта и инфраструктурата
Абдулкадир Уралоглу и румънския държавен секретар по
транспорта Хорациу Козма, проведена вчера.

„В момента основният трафик между България и Турция
преминава през Капитан Андреево и по-малко през Лесово, а
към Румъния – основно през Русе и по-малко през Видин.

Огромното натоварване води до почти непрекъснати
задръствания и закъснения на доставките. Данните за
натоварването на пътната ни мрежа сочат, че трафикът от и към
България расте с над 20% на годишна база.

Подобно е
положението и с единствените ни железопътни връзки с Турция
- трафикът там е достигнал предела на модернизираната жп
линия от Свиленград до Пловдив.

Трябва отсега да мислим за
решения на тези проблеми, защото превозите от и през
България ще се удвоят през следващите пет години, ако
тенденцията се запази“, заяви министър Караджов.

„Ремонтът на Дунав мост при Русе и километричните опашки
причинени от него, ясно показа колко уязвима е транспортната
ни свързаност със съседите. Необходими са алтернативни
трасета – както пътни, така и железопътни – за да осигурим
стабилност на логистичните вериги“, допълни той.

Министър Караджов подчерта, че автомагистрала „Черно море“,
която ще свърже Истанбул–Варна–Румъния–Молдова–Украйна, е
естествено продължение на Южния транспортен коридор и
трябва да се разглежда като обща инфраструктурна кауза на
трите държави.

„Заедно с Румъния трябва да определим най-северната точка на
магистралата – Дуранкулак, Кардам или Силистра. Наред с това
е време да поставим на масата и въпроса за четвърти мост над
Дунав при Силистра–Калъраш, който ще осигури допълнителна
Гроздан Караджов: Необходимо е да изградим нови
транспортни коридори между България, Турция и

свързаност по направлението Север–Юг“, каза още
вицепремиерът.

От турска страна министър Абдулкадир Уралоглу потвърди, че
Анкара подкрепя по-тясно сътрудничество между Турция,
България и Румъния, включително чрез публично-частни
партньорства и общи проектни предложения пред
международни финансови институции.

В рамките на двустранната среща между Гроздан Караджов и
Абдулкадир Уралоглу бе обсъден и проектът за втора
железопътна линия по направлението Свиленград–Пловдив,
която да разтовари сегашната линия, използвана на 90% от
капацитета си.

„Вторият стратегически проект, който ще облекчи логистичния
натиск в региона, е жп линията Одрин–Хамза
Беили–Лесово–Ямбол. Тя ще осигури алтернативна връзка по
направлението юг-север“, посочи министър Караджов.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg