EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Нови мерки за улеснения на бизнеса

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нови мерки за улеснения на бизнеса

mail09:50 | 17.02.2011прегледи 608 коментарикоментари 0


Нови мерки за намаляване на административната тежест и подобряване на бизнес средата предлага правителството с промени в Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност, съобщава пресслужбата на МС.Промените предвиждат да се възприеме принципът на мълчаливото съгласие и за дейности, които подлежат
на регистрационен режим. Сега той се прилага при издаването на разрешение и на удостоверение за извършване на еднократни сделки. Допълват се изискванията към административните органи за предоставяне на услуги по електронен път и се облекчават условията за деклариране на някои
обстоятелства при кандидатстване за лиценз или разрешително. Законопроектът предвижда изработването на методика за определяне на разходоориентиран размер на всички такси, събирани за администрираните услуги, независимо от органа, който ги събира.Тя трябва да бъде предложена от министрите на финансите и на икономиката, енергетиката и туризма в срок от 6 месеца от
влизането в сила на закона и ще важи от началото на следващата година.Размерът на таксата трябва да съответства на разходите на административния орган за извършване на съответната услуга и за упражняване на контрола, като административните разходи не могат да надвишават 20% от таксата.Предвижда се да не се събират такси за отстраняване на нередовности и/или за предоставяне на допълнителна информация.Приходите от таксите не могат да се изразходват за допълнително материално стимулиране на  служителите на административните органи, а само за повишаване качеството на предоставяната услуга, е посочено в проектозакона.Промените предвиждат
всички административни органи, които издават лицензи и извършват регистрация, да създадат и да поддържат обособени раздели към публичните регистри. Те ще съдържат информация за подадените заявления за издаване на лиценз или регистрация по реда на тяхното подаване, броя и вида на
приложените документи.Тази мярка ще осигури публичност и прозрачност на движението на постъпилите преписки. Информация ще може да се следи безплатно, а длъжностните лица, които не водят регистри, ще подлежат на административно-наказателна отговорност.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4163