EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Нова методика за инфраструктурни такси

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нова методика за инфраструктурни такси

mail10:30 | 14.05.2012прегледи 595 коментарикоментари 0


Държавен вестник обнародва Постановление № 92 от 4 май т.г. за приемане на Методика за изчисляване на инфраструктурните такси, събирани от управителя на железопътната инфраструктура – ДП НКЖИ. Постановлението влиза в сила от 01.01.2013 г.
Методиката е подготвена в изпълнение на Директива 2001/14/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 26 февруари 2001 г. относно разпределянето на капацитета на железопътната инфраструктура и събирането на такси за ползването й.
Формирането на таксата и определянето на размера на ставките на инфраструктурната такса се извършва въз основа на отчетените преки разходи и извършената работа по железопътната инфраструктура за предходната година.
Разработената методика, се базира изцяло на Директивата за покриване на преките разходи, възникнали директно вследствие на извършване на влаковата услуга. Всяко едно преминаване на влак амортизира железопътната инфраструктура, точно с толкова, колкото е стойността на таксата, която трябва да бъде платена за преминаването на влака.
Новата методика е прозрачна и чиста, с ясни правила, за това как се получава ставката на инфраструктурните такси.
Съществената разлика между новата и в момента действаща методика е в третирането на видовете влакове. Досегашната тарифа облекчаваше изключително много пътническите превози за сметка на товарните. Това е т.нар. крос-субсидиране между тях. В новата методика зависимостта е не в това какъв вид е влака, а в това колко тона тежи и колко километра е изминал, тъй като таксите са еднакви за единия и другия вид превоз.
В момента товарните превози плащат повече от два пъти по-висока ставка, при равни други условия. По сегашната тарифа 1000 тона пътнически влак, плаща приблизително 2.30 лв. на км за един влак, а 1000 тона товарен влак плаща приблизително 7.30 лв. на км.
По новата методика те ще плащат еднаква такса по отношение на железопътната инфраструктура, тъй като превозват едно и също количество товари.

 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4161