EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Невиждан недостиг на контейнерно оборудване

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Невиждан недостиг на контейнерно оборудване

mail16:03 | 10.12.2020прегледи 726 коментарикоментари 0


Три ключови фактора през 2020 година доведоха до безпрецедентен недостиг на капацитет при морския транспорт от Далечния изток тази есен.  Ситуацията ще се задържи още месеци, а дотогава „задръстванията“ ще може да се заобиколят само с нестандартни транспортни решения.

Глобалната пандемия оказа безпрецедентно въздействие върху човешкото здраве и световната икономика. Въпреки забавянето на световните вериги за доставки и рецесията причинена от Covid-19, потребителите продължаваха да поръчват голям брой продукти онлайн. От логистичната компания „карго-партнер“ обясняват ситуацията по следния начин : „Хората останаха вкъщи и поръчваха стоки за дома като мебели, лаптопи, битова техника, спортни уреди  и  градинско обзавеждане. Те се произвеждаха основно в Китай и доставките се организираха по море до крайните клиенти в България( Европа).“

След началото на пандемията от Covid-19 фабриките останаха затворени два месеца, съответно потока от Китай към Европа секна, докато онлайн поръчките се увеличаваха.  Възобновяването на производството в Китай през лятото рязко увеличи износа и доведе до дисбаланс в морския транспорт.

Традиционно през настоящия есенно-зимен период има много стоки от Далечния изток. Предвид Европейските празници и Китайската Нова година планирането на вноса им се извършва внимателно и в дългосрочен план.

Едновременната поява на 3 фактора сериозно затрудни веригата на доставките по море от Китай:

През 2020 година ежеседмично се отменяха отплавания от Европа до Азия. Повечето контейнери бяха изпращани до Съединените щати, където търсенето  беше най-голямо. Пристанищата там са претоварени и затрупани с контейнери - до степен, в която вече не могат ефективно нито да ги приемат, нито да ги експедират.

През последните месеци много компании решиха да наваксат вноса, пропуснат през първата вълна Covid-19.

Няма новопроизведени контейнери, заради спрените поръчки и опасения на корабните линии за рецесия, които съществуваха още преди пандемията.

Всичко това доведе до невиждан досега недостиг на контейнерно оборудване - контейнерите са в европейските и американските пристанища.  Всъщност те са нужни в Китай, за да могат отново да се включат във вноса оттам.

Поради тези причини и почивката по време на Китайската Нова година през февруари, капацитетът на морския транспорт е изчерпан до март месец 2021 – споделят експертите от „карго-партнер“.

За облекчаване на ситуацията, компании стартират сервиза Adria PRIORITY Express като оптимално решение за контейнерни превози до пристанищата Копер и Триест.  Услугата включва складиране и дистрибуция през пътната и складова мрежа на компанията, проследяване на контейнерите, както и възможност за фискална митница в някои от европейските пристанища.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1013