АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Невиждан недостиг на контейнерно оборудване
16:03 | 10.12.2020
796
коментари 0
Три ключови фактора през 2020 година доведоха до безпрецедентен недостиг на капацитет при морския транспорт от Далечния изток тази есен. Ситуацията ще се задържи още месеци, а дотогава „задръстванията“ ще може да се заобиколят само с нестандартни транспортни решения.
Глобалната пандемия оказа безпрецедентно въздействие върху човешкото здраве и световната икономика. Въпреки забавянето на световните вериги за доставки и рецесията причинена от Covid-19, потребителите продължаваха да поръчват голям брой продукти онлайн. От логистичната компания „карго-партнер“ обясняват ситуацията по следния начин : „Хората останаха вкъщи и поръчваха стоки за дома като мебели, лаптопи, битова техника, спортни уреди и градинско обзавеждане. Те се произвеждаха основно в Китай и доставките се организираха по море до крайните клиенти в България( Европа).“
След началото на пандемията от Covid-19 фабриките останаха затворени два месеца, съответно потока от Китай към Европа секна, докато онлайн поръчките се увеличаваха. Възобновяването на производството в Китай през лятото рязко увеличи износа и доведе до дисбаланс в морския транспорт.
Традиционно през настоящия есенно-зимен период има много стоки от Далечния изток. Предвид Европейските празници и Китайската Нова година планирането на вноса им се извършва внимателно и в дългосрочен план.
Едновременната поява на 3 фактора сериозно затрудни веригата на доставките по море от Китай:
През 2020 година ежеседмично се отменяха отплавания от Европа до Азия. Повечето контейнери бяха изпращани до Съединените щати, където търсенето беше най-голямо. Пристанищата там са претоварени и затрупани с контейнери - до степен, в която вече не могат ефективно нито да ги приемат, нито да ги експедират.
През последните месеци много компании решиха да наваксат вноса, пропуснат през първата вълна Covid-19.
Няма новопроизведени контейнери, заради спрените поръчки и опасения на корабните линии за рецесия, които съществуваха още преди пандемията.
Всичко това доведе до невиждан досега недостиг на контейнерно оборудване - контейнерите са в европейските и американските пристанища. Всъщност те са нужни в Китай, за да могат отново да се включат във вноса оттам.
Поради тези причини и почивката по време на Китайската Нова година през февруари, капацитетът на морския транспорт е изчерпан до март месец 2021 – споделят експертите от „карго-партнер“.
За облекчаване на ситуацията, компании стартират сервиза Adria PRIORITY Express като оптимално решение за контейнерни превози до пристанищата Копер и Триест. Услугата включва складиране и дистрибуция през пътната и складова мрежа на компанията, проследяване на контейнерите, както и възможност за фискална митница в някои от европейските пристанища.
| Tweet |
|







