EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Най-добрите пътища в България+карта

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Най-добрите пътища в България+карта

mail07:37 | 14.07.2015прегледи 8087 коментарикоментари 0


За поредна година ИПИ поиска данни за състоянието на пътната настилка по области от НСИ, която от своя страна ги получава от Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). АПИ оценява състоянието на настилката на републиканската пътна мрежа по тристепенна скала – добро, средно и лошо състояние. Състоянието на инфраструктурата на една страна оказва сериозно влияние върху нейното икономическо развитие. Редица икономически изследвания сочат, че има значителна позитивна връзка между нивото на развитие на инфраструктурата на една страна и нивата на икономически растеж, капиталова формация и приток на чуждестранни инвестиции.Това се казва в текст на ИПИ.
Въпреки сериозните вариации в различните области, за цялата страна делът на пътната настилка в добро състояние всъщност се е увеличил през 2014 г. - от 39,6% на 40,5%, като в абсолютна стойност това представлява увеличение от 7680,7 км. на 7878,2 км. За поредна година забелязваме, че пътната инфраструктура в южната част на България е в по-добро състояние, отколкото в северната. Това се дължи основно на автомагистрала „Тракия“ и на съсредоточаването на голям брой инфраструктурни проекти там през последните години. В крайна сметка през 2014 г. само в три области повече от половината пътища са в добро състояние. В повечето от останалите области между една трета и половината от пътищата са в добро състояние, като само в шест области този дял е по-малък.
Интересно е да се видят и абсолютните стойности в километри на пътищата в добро състояние. Така например област Сливен (470,6 км.) има само с 9,9 км. повече път в добро състояние от област София (460,7 км.), но поради по-малката обща дължина на пътищата, делът е много по-висок (област Сливен има общо 586 км. пътища, а област София - 1488 км.). Сливен остава първенец и в абсолютно отношение с 470,6 км. път в добро състояние. След Сливен с най-много километри път в добро състояние се нареждат областите София (460,7 км.), Стара Загора (464,7 км.), Пловдив (432,7 км.) и Бургас (414,8 км). Областите с най-малко километри път в добро състояние пък са Враца (134,9 км.), Русе (149,9 км.), Разград (167,5 км.) и Монтана (190,1 км.).
Изграждането на качествена инфраструктура е сред основните приоритети на няколко поредни правителства, което доведе до наливането на сериозни суми както от държавния бюджет, така и от европейските фондове именно в проекти с такава цел. В същото време, обаче, данните за дела на пътищата в добро състояние показва, че през 2013 г. този дял леко намалява, а слабото подобрение през 2014 г. реално ни връща на нивото от 2012 г. Т.е. въпреки огромните средства, които се наливат в подобряване на пътната инфраструктура, делът на пътищата от републиканската пътна мрежа, които са с добро състояние на настилката, остава реално в застой последните две години. Липсата на добра пътна инфраструктура може сериозно да забави икономическото развитие на дадена област, а и на страната като цяло. Освен това висока концентрация на качествена инфраструктура само в определени области и липсата на такава в много други е един от факторите, които допринасят за различните скорости на икономическо развитие в България.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg