EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Мобилните телефони повишиха уеб сърфирането

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Мобилните телефони повишиха уеб сърфирането

mail11:30 | 19.01.2011прегледи 413 коментарикоментари 0


Потребителите на интернет в Китай са се увеличили до 457 милиона души през 2010 година, след като употребата на мобилни телефони за сърфиране в уеб пространството се е разпространила бързо, съобщи днес специализиран информационен център, цитирана от Асошиейтед прес.
През миналата година броят на онлайн потребителите в Китай - група, която е с над 50 процента по-голяма от цялото население на САЩ - е нараснал с 19 процента спрямо 2009 година, посочи Китайският интернет мрежов информационен център.
Броят на хората, сърфиращи в интернет през мобилните си телефони, е скочил с 29,6 процента на годишна основа до 303 милиона, сочат данните на центъра.
С бърз темп през 2010 година се е увеличил и броят на китайците, използващи онлайн търговията и услугите за забавление в интернет. Броят на китайските потребители в електронната търговия се е повишил с 48,6 процента спрямо 2009 година.
Скоростното нарастване на употребата на уеб пространството в Китай се дължи на икономическия растеж, който според специалисти е бил близо до 10 процента миналата година след бързото възстановяване на страната от глобалната криза.

Онлайн търговията в Китай се е разраснала с 22 процента през 2010 година, като потребителите са започнали да проявяват по-голямо внимание към цените в контекста на силно покачване на инфлацията, се казва в доклад на Китайския център за изследване на електронния бизнес, цитиран от Франс прес.
Продажбите чрез интернет, включващи както трансакции от търговци към частни потребители, между компании и между потребители са достигнали 4,500 трилиона юана (507 милиарда евро).
Най-голям дял от този обмен представляват трансакциите между компании (3,800 трилиона юана), докато покупките от частни потребители са достигнали 513 милиарда юана, което прави общо 4,313 трилиона юана. В проучването не се обяснява на какво се дължи разликата с обявените по-горе 4,500 трилиона юана.
Конкурентните цени и нарастващото доверие в сигурността на онлайн плащанията са допринесли за засилване на продажбите, като броят на купувачите се е увеличил от 121 милиона през 2009 година до 158 милиона миналата година.
"Пазаруването в интернет позволява на клиентите да се възползват от по-ниски цени в контекста на високата инфлация", се казва в доклада.
В Китай има над 450 милиона потребители на интернет. В страната е имало общо 25 000 сайта за електронна търговия към края на 2010 година спрямо 20 700 шест месеца по-рано.
Продажбите чрез интернет на частни потребители представляват 3 процента от всички продажби на дребно в Китай.
Вчера говорителят на министерството на търговията съобщи, че според прогнозите продажбите на дребно през 2010 година са достигнали 15 трилиона юана. Официалните данни ще бъдат оповестени утре.
 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4161