EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Метрото до Хладилника тръгва преди 31 юли

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Метрото до Хладилника тръгва преди 31 юли

mail09:51 | 01.07.2016прегледи 1339 коментарикоментари 0


Преди 31 юли ще пуснато в експлоатация разширението на втория метродиаметър от метростанция "Джеймс Баучер" до кръстовището на бул. "Черни връх" с бул. "Хенрих Ибсен" и ул. "Сребърна". Това заяви пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно с министъра на транспорта Ивайло Московски провери обекта. На 10-ти юли потват тестовете по трасето.
Участъкът от 1,3 км с една метростанция "Витоша" е на стойност 43 млн.лв. Изграждането му започна през 2014 г. изцяло с общински средства, защото тогава държавата отказа да съфинансира проекта, припомни кметът. Веднага след съставянето на втория кабинет на Борисов проектът е разделен на две фази като първата е финансирана по ОП "Транспорт" /2007-2014 г./, а втората - от новата оперативна програма.
Строителството е вече завършено, след 10 дни мотрисите започват да се движат без пътници, като преди края на юли метрото ще се движи за гражданите, каза столичният кмет. Тя подчерта, че с новата отсечка в София ще има има 40 км метролинии с 35 метростанции. Участъкът ще спести над 70 тона вредни емисии годишно. Нови над 20 хил. души дневно ще ползват тази отсечка.

zoom_sss
Министър Московски подчерта, че въпреки тежките финансови затруднения през 2014 г., метрото ще бъде пуснато в срок. "Метрополитен" са отличници по ОП "Транспорт", винаги навреме са готови, проектите им са от много високо качество, изпълнението също е изключително добро, каза министър Московски.

„При реализацията на тази част от проекта ни се наложи да приложим голяма гъвкавост за да осигурим необходимите средства от Оперативна програма „Транспорт“, каза министър Московски. Той посочи, че при встъпването в длъжност през 2014 г. „Метрополитен“ ЕАД са имали тежки финансови затруднения, поради отказ на предишното правителство да финансира отсечката от оперативната програма. „Разделихме проекта на 2 части, като едната финансирахме от стария програмен период, а втората фаза се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, допълни министърът.

Изпълнител на проект “Разширение на Линия 2 от МС "Джеймс Баучер" до МС "Витоша" е Обединение "Метро Черни връх – 2013". Общото финансиране по двете програми е на стойност малко над 41 млн. лева, от които 19,5 млн. лева са осигурени от ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. и 22,1 млн. лева от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.  След завършването на проекта общата дължина на метрото става 40 км с 35 метростанции.


По повод проверката на обществената поръчка в Центъра за градска мобилност за 60 навеса на спирки, заради която бе отстранен зам.-кметът по транспорта Любомир Христов, а ръководството на ЦГМ подаде оставка, кметът Фандъкова обяви, че са открити сериозни пропуски при техническото изпълнение на част от спирките. Кметът Фандъкова е поискала да се прекрати договорът с изпълнителя, да се поиска възстановяването на цялата платена сума, както и ЦГМ да поеме поддръжката на тези навеси. Ако изпълнителите не се съгласят на това, да се заведат дела, за да може да се претендира цялата сума, което договорът напълно позволява, отбеляза столичният кмет.

 

Снимки: Фейсбук, МТИТС


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 3886