EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Метрото до Летище София тръгна + снимки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Метрото до Летище София тръгна + снимки

mail07:00 | 03.04.2015прегледи 3167 коментарикоментари 0


Официално бе открито разширението на метрото в участъка от бул. "Цариградско шосе" до Летище София. Участъкът е с дължина около 5 км (4,85 км) и 4 метростанции - "Дружба", "Искърско шосе", "Софийска Света гора" и "Летище София". Благодарение на него още около 50 хил. граждани ще могат да използват метрото за всекидневните си пътувания. Придвижването от летището до центъра ще отнема около 20 минути като средната скорост на метрото е 40 км/ч.
С пускането на участъка се очаква трафикът в района да намалее с 12%, вредните емисии да намалеят с 8 хил. т., което включва проектът за метрото към устойчивите мерки за опазване на околната среда.
Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова при откриване на новия участък от метрото от бул.”Царигродско шосе” до летището.
Стойността на проекта е 75 млн. евро - 58,7 млн. евро са от Европейския фонд за регионално развитие и 16,3 млн. евро са осигуреното съфинансиране. Цената на 1 км готово метро възлиза на около 15,5 млн. евро. Тази цена е няколко пъти по-ниска от аналогичната цена на завършените през 2014 и 2015 г. участъци на метрополитените в Прага, Варшава и Будапеща, изградени чрез съфинансиране от аналогични присъединителни оперативни програми.
Строителството е изпълнено за 2 години и три месеца и включва цялостно изграждане на метрото и оборудването на 18 системи за неговото управление и функциониране.
Заедно със строителството на метрото в кв. Дружба са изградени 2 четирилентови булеварда с обща дължина 2,4 км с нови тротоари, осветление и инженерна инфраструктура.
С пускането на участъка са разкрити нови 180 работни места.
На метростанция 21 „Искърско шосе” е изградена и нова жп пътническа гара, която обслужва пътническите влакове за линиите София - Пловдив – Бургас.

За последните 6 г. са построени 21.1 км метро с 20 метростанции.
Очаквани обществени ползи от участъка:
∙ прогнозен брой превозвани пътници на ден, с отчитане на настоящата застройка, напречните връзки за довеждащ транспорт и предвижданата по Общия устройствен план за развитието на територията – 48 хил. пътници;
∙ спестено време от пътувания – 16 хил. часа дневно;
∙ намаление на трафика в района – 12% или общо за София с 4%;
∙ намаление на броя на автомобилите – 8 500 автомобила дневно;
∙ намаление на вредните газове – 8 хил. тона и др.;
∙ скорост на пътуванията между станциите – до 80 км/ч;
∙ средна скорост на придвижванията, в т.ч. изчакване, качване и слизане от влаковете – 40 км/ч.

 

Първи коментари

"Когато цифрите говорят и тези, които преди управляваха т. нар. "синя" София, ще замълчат. За 23 години - 9 км метро,откакто ГЕРБ управлява - 30 км метро за 10 години. Това каза министър-председателят Бойко Борисов на официалната церемония по въвеждането в експлоатация на метрото до Летище София, предаде Агенция "Фокус". „Ако бяхме преди 90-та година Братоев щеше да е герой на социалистическия труд”, посочи премиерът. „Помните ли как заварихме моста "Брюксел"? Сега е ремонтиран”, коментира Борисов. „Когато дойдохме тук се гонеха хартии и найлони по полето. Всеки ден 500 хиляди души ще разбират каква придобивка имат", заяви Борисов. "Няма да виси на спирките, да го рекетират такситата. Даваме тази екстра на банките - да си сложат кредитната карта и направо хората да се качват на метрото. Милиарди вкарахме в инфраструктура. 100 млн. лева сме заделили вчера и отсечките на автомагистралите ще бъдат ремонтирани. Ние от ГЕРБ строим. Думите отлитат, направеното остава. Асфалт не се е яло, но като го няма, загиват хора", каза още Бойко Борисов.

Благодарение на изградената метро връзка,  летище София вече е модерен, мултимодален транспортен център. Това каза министър Ивайло Московски по време на пускането в експлоатация на разширението на метрото до Летище София.
„Продължаваме разширението на метромрежата и по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.“, заяви министър Московски. „Планирано е финансирането на най-тежкия участък от третата линия на метрото - трасето от бул. „Янко Сакъзов“ до кв. „Красно село“, който ще осигури връзката с другите две метролинии и ще обслужи няколко изключително натоварени от транспортна гледна точка райони на столицата“, допълни той. Стойността на проекта е около 800 млн. лева и включва 7,2 км ново трасе, 7 нови метростанции, изграждане на депо в кв. "Красно село" и доставка на 20 метровлака.

На метростанция "Искърско шосе" се прави директна връзка с ЖП линията за Пловдив и Бургас. Там вече метрополитенът е изградил и гарата. Тя ще бъде предадена на НКЖИ. След започване на експлоатацията ще има и тази директна връзка. Това е един много сериозен модерен съвременен проект, финансиран от ОП "Транспорт"”, каза кметът на София Йорданка Фандъкова. По думите й новите влакове, които се движат по тази линия са влаковете, финансирани по ОП "Околна среда". „Метрото ни помага наистина да се борим за по-чиста околна среда”, каза още кметът на София.

Средната скорост на пътуване с метрото, включително спирането на станциите и качването на пътници, достига до 40 км/ч. Скоростта на движение между станциите достига 80, а средната скорост на пътуване на наземния градски транспорт е 14 -18 км/ч, а в пикови часове – по-ниска. В София средната скорост с автомобил е 30 км/ч. Това каза за предаването „Преди всички” по „Хоризонт“ инж. Стоян Братоев, директор на столичния Метрополитен.

От 2-ри април е в сила нов график на движение на метрото. Той предвижда в най-натоварената част – между станция „Сердика“ и „Младост“ влаковете да се движат в пиковите часове през 3 минути, а в отсечката “Младост“ – „Летище“ и „Младост“ – „Бизнес парк“ и по втората линия да се движат през 6 минути. Тоест намалява се сегашният интервал. Ако интервалът е 6 минути, средно чакането ще е 3, поясни инженерът.

Изборът на местата на новите станциите е съобразен със световните критерии при изграждане на метро, коментира Братоев недоволството на някои граждани. Около 70% от пътниците в метрото в света пристигат с довеждащ транспорт, допълни той. Метрото се строи за 100 години напред, а не за 1, 3 или 5 съобразено с настоящата ситуация, изтъкна той.

Съществуващото метро вози около 280 000 пътника дневно. Тригодишната прогноза за участъка към летището е за натоварване с около 45 000 пътника дневно, а дългосрочната – 48 000 пътника. В първата година обикновено се реализират около 70% от дългосрочната прогноза или около 40 000 пътника на ден, заяви Братоев. С пускането и на участъка до „Бизнес парк“ общо допълнителните пътници ще са почти 90 000 дневно и метрото ще вози около 350 000 пътника дневно.

 Снимки: МТИТС


Тагове: метро, летище
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1047