EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Метрика откри нов логистичен център

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Метрика откри нов логистичен център

mail15:04 | 19.05.2021прегледи 868 коментарикоментари 0


Българската компания Метрика, част от международната група на френския пощенски оператор La Poste, откри нов логистичен център за комплексно складово съхранение и фулфилмънт услуги в областта на електронната търговия. Центърът се помещава на обща площ от 1900 кв. метра в Индустриална зона София-Божурище и с направените инвестиции в размер на над 100 000 евро, предлага изцяло завършено логистично обслужване за малки и средни предприятия на 3 различни пазара (България, Гърция и Румъния) – нова и голяма складова база за палетажно съхранение и контрол, фулфилмънт услуги за обслужване на онлайн търговски магазини, опаковане и експедиране на пратки, работа с клиенти. Благодарение на направената инвестиция, Метрика ще удвои работните места в центъра с перспектива за създаване на допълнителни кариерни възможности, за дa отговори на нарастващото потребление в сферата на онлайн търговията. 

В новия център ще бъде предлагана пълна палитра от логистични услуги, които улесняват търговските компании в тяхното стоково съхранение и контрол на дистрибуцията към крайните клиенти. Изградената от Метрика система на работа за складов мениджмънт и фулфилмънт услуги вече е напълно разгърната в новия център и позволява комплексно обслужване на поръчките в един електронен магазин – приемане (входиране) на дадена поръчка през онлайн канал и складово позициониране, създаване на списък с нейните необходими елементи (т.нар. процес на Packing), събиране на поръчката (т.нар. Picking) и пакетиране по стандартите на съответния магазин, изготвяне на товарителница и придружаващи документи, заявка и предаване към куриерска компания (по избор на клиента). Системата на Метрика включва и допълнителни услуги като оглед и обработка на върнати пратки, сортиране и експедиране на пратки както в България, така и в чужбина. Унифицираният подход на компанията при осъществяване на тези дейности позволява аутсорстване на процеси от компании – търговски клиенти, с цел оптимизация и мащабиране на техния бизнес, дигитализация и бързина в ефективността на доставките. 

„Преди 2 години взехме решение да преместим логистичния център на място с много по-голям капацитет, за да предложим завършен модел за работа на бизнес секторите с доставки. Търсенето на складово пространство, което да отговаря на нашите стандарти, отне повече от година. Новият център позволява съхранение на над 2000 бр. палета, а за клиентите, които използват фулфилмънт услугите ни, капацитетът на обслужваните поръчки се увеличава до над 7000 пратки на ден. За онлайн магазините това означава само едно – те вече разполагат с много повече площ за съхранение на продуктите, а бързината, с която се обработват техните онлайн поръчки, се увеличава значително. Освен това, като част от международна група с експертиза, дългогодишен опит и подкрепа за растеж, превръщаме складовата база в регионален хъб за обслужване на компании, които продават на 3 пазара в региона – България, Гърция и Румъния, и сме уверени, че със своето удобно местоположение, ще бъдем ефективен партньор на бизнесите от тези три държави“, споделя Милена Рамчева, изпълнителен директор на Метрика.

Подобен ход предприема и компанията-майка на Метрика в Румъния – Медияпост Хит Мейл. Мариан Шейтан, изпълнителен директор на дружеството, коментира: „Следвайки тенденциите за нарастване при онлайн търговията, увеличаваме три пъти складовите си площи през последните пет години в Румъния. Избрахме да разширим капацитета на склада в Румъния до 12 000 кв.м. и да се преместим в нов склад в България, тъй като логистичните потоци на електронната търговия и промоционалната логистика и в двата географски района, продължават да се развиват бързо. За нас е важно да осигурим капацитет в базите в Букурещ и София, за да отговорим на търсенето на клиентите.“

През 2020 г. Метрика отчита двойно повече обработени поръчки в България спрямо 2019 г., а 50% от поръчките, обработени през цялата 2020 г., са обслужени само през първо тримесечие на тази година. 

Фyлфилмънт ycлyгитe

По данни на Българска Е-комерс Асоциация (БЕА) през последните 5 години годишният ръст на електронната търговия в страната е между 21% и 35%, а прогнозните данни за 2020 г. са за 9% увеличение. Тази трайна тенденция потребителите да пазаруват дистанционно принуждава компаниите да търсят решения, с помощта на които да достигат по-бързо до крайните потребители и намират отговор в лицето на т.нар. фулфилмънт центрове. Предлаганите от тези центрове услуги вĸлючвaт цeлия пpoцec пo oбcлyжвaнe нa пopъчĸитe в eдин eлeĸтpoнeн мaгaзин - yпpaвлeниe нa пpoцecитe пo пpиeмaнe, cĸлaдиpaнe, oбpaбoтвaнe, yпpaвлeниe нa нaличнocтитe, oпaĸoвaнe и дocтaвĸa нa ĸypиepcĸи пpaтĸи oт cĸлaд. Фулфилмънт услугите помагат на бизнес компаниите да организират по-добре тежкия и времеемък процес на обработването на онлайн поръчките, както и да съхраняват по-удобно продуктите си, когато не разполагат със собствен склад. По този начин малките и средни компании, които имат собствени онлайн магазини или продават в т.нар. маркетплейс платформи, спестяват значителен разход за наем на склад и заплати за персонал. В същото време не им се налага да поемат сериозни негативи при сезонни спадове в продажбите или ударно да увеличават капацитета си в традиционно силни периоди като Черен петък или в дните преди Коледа и Нова година. 


Метрика има добри практики в цялостното изграждане и обслужване на кампании по директен маркетинг и каталожен бизнес, а от 6 години извършва и цялостно обслужване на поръчки от електронни магазини, като целият поток на информация и данни преминава чрез интегриране на онлайн платформите и сиситемата за обработка на поръчки и съхранение на Метрика. Фирмата осигурява изнесени услуги за бизнеса, като кол център, складиране и фулфилмънт обслужване, маркетинг, бизнес консултации.


Медияпост Хит Мейл е основана през 1997 г. в Румъния, а през 2005 г. открива дъщерно дружество и в България. През 2015 г. компанията придобива мажоритарен дял в Метрика. Така общият оборот за България и Румъния през миналата година надхвърля 36 милиона евро. Краен собственик на всички компании в двете страни е френската група La Poste (френските пощи), която за 2020 г. има над 31 милиарда евро оборот.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg