EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Махima планира нови 50 супермаркета в България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Махima планира нови 50 супермаркета в България

mail11:00 | 27.10.2010прегледи 1015 коментарикоментари 0


След временното замразяване на експанзията си в България, литовската компания Maxima, която притежава веригата супермаркети Т-Маркет, планира да продължи с откриването на нови обекти в страната. Моментът за експанзия отново настъпи, обяви генералният директор на Maxima България Вигинтас Шапокас. В най-близко бъдеще планираме разширяване до 50 супермаркета с цел увеличаване стойността на компанията в страната, разкри той. В момента у нас оперират 30 магазина Т-Маркет.
През втората половина на миналата година компанията замрази разширяването на веригата, имайки предвид икономическата обстановка. Усилията на компанията бяха насочени главно към ребрандиране на магазините и повишаване качеството на предлаганите услуги и продукти.
Оборотът на Maxima България се е увеличил през третото тримесечие на 2010, като се изравнява със стойностите от същия период на 2009 година, информираха от компанията. За отчетения период оборотът е достигнал 27.4 млн. лева.
През първото полугодие на 2010 оборотът на Maxima България e бил 54 млн. лева, което е с 14.8 % по-малко в сравнение със същия период през 2009 година. За третото тримесечие, разликата вече е под 1%.
Нашият бизнес е повлиян от промяната на потребителските навици по време на кризата. Отчитаме увеличаване продажбите на стоки от по-нисък ценови сегмент, както и на промоционални продукти. Потребителите стават все по-информирани и очакват да получават по-високо качество срещу парите си. Купуват се само стоките и количествата, които са необходими. Стабилизирането на оборота, което наблюдаваме, е резултат от посоката на работа и целенасочените действия, които предприехме своевременно, превръщайки кризата в предимство, коментира Шапокас.
В началото на месец октомври 2010 година Maxima България получи разрешение от Комисията за защита на потребителите (КЗК) за придобиването на контрол върху магазини от търговска верига „Калея” в гр. София, посредством сключването на дългосрочни договори за наем. С това Maxima България се превърна в шестия по големина управител на ритейл търговска верига в страната. Компанията вече притежава 2% от пазарния дял в България.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg