EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Майкрософт: 2.2 онлайн заплахи дневно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Майкрософт: 2.2 онлайн заплахи дневно

mail10:34 | 15.02.2017прегледи 1169 коментарикоментари 0


Майкрософт публикува проучването Digital Civility Index с фокус върху потребителските нагласи към онлайн поведението и общуването. Целта на изследването е да насочи вниманието върху рисковете, които интернет общуването може да създаде за деца и възрастни, както и съществуващите онлайн заплахи за репутацията, личната информация, контактите и физическата сигурност на потребителите.

Участниците в проучването са на възраст между 13 и 74 години от 14 държави (Австралия, Белгия, Бразилия, Чили, Китай, Франция, Германия, Индия, Мексико, Русия, ЮАР, Турция, САЩ и Великобритания). В основата на проучването са 17 онлайн заплахи, разпределени в четири категории – поведенчески, заплахи за репутацията, сексуални заплахи и навлизане в личното пространство. На базата на изследването от Майкрософт са изготвили кратък списък с добри практики за онлайн поведение, които са насочени към различни групи в интернет обществото, включително технологични компании, преподаватели и НПО.

Digital Civility Index сочи, че интернет потребителите са изложени на средно 2.2 онлайн заплахи от включените 17 в списъка. Най-разпространените са нежелан контакт с друг потребител, грубо отношение, тролене, нежелани съобщения със сексуален контекст и онлайн тормоз. Две трети от анкетираните заявяват, че са ставали жертва на интернет заплахи, като процентът нараства до 78%, когато запитаните включат и преживяното от техни приятели и роднини. Половината от анкетираните твърдят, че се чувстват много притеснени от онлайн заплахи, докато 62% не знаят къде могат да потърсят помощ. Сред най-честите последици от негативното онлайн общуване са загубата на доверие при 30% от запитаните, повишените нива на стрес (при 23%) и прекратяване на приятелство (при 18%).

Данните от проучването сочат, че 30% от анкетираните са бил изложени на онлайн риск в рамките на една седмица или месец, докато 12% споделят, че това се случва всеки или почти всеки път, когато са онлайн. В резултат, 42% от участниците в изследването са променили настройките за лична информация в социалните мрежи, които използват, и 42% значително са намалили обема от лична информация, която споделят на профилите си.  

Според Digital Civility Index случаите на онлайн тормоз са най-често срещани в Русия и ЮАР. Потребителите в Мексико най-често стават жертва на сексуален тормоз, докато в Китай най-разпространената онлайн заплаха е кражбата на лични данни и информация. Държавите, където етичните норми за онлайн поведение се спазват най-много, са Великобритания, Австралия и САЩ. Разликите спрямо различните държави могат да се обяснят със зрелостта на онлайн обществото и местните културни особености. В държавите с по-зряло онлайн общество се наблюдават по-малко случаи на неетично поведение, докато в останалите рискът е много по-висок, както и вероятността жертвата и нарушителят да се познават лично.

Във всички държави, независимо от разликите в резултатите, най-честият източник на онлайн рискове и нарушения е Facebook, която е най-използваната социална мрежа и в България. 

„Дигиталните етични норми означават да се отнасяме към другите с уважение, достойнство и съчувствие. Изследвахме рискове, с които потребителите могат да се сблъскат всеки ден, като нежелани съобщения със сексуален контекст, тормоз и обидни коментари. След това измерихме какви са последиците от това в реалното ни ежедневие. Онлайн рисковете могат да имат истински негативно влияние върху начина ни на живот“, коментира Майкъл Кьогелер, генерален директор на Майкрософт за район Multi-country Europe.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg