EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Личен тест за четири болестни фактора

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Личен тест за четири болестни фактора

mail18:00 | 28.10.2010прегледи 1416 коментарикоментари 0


Милена Шиякова

Специализирано изложение „Алея на здравето” отвори врати в НДК. То е ориентирано към представяне на новостите и тенденциите в сферата на лекарствените, медицинските и фитотерапевтични средства, услуги и ноу-хау. Участват над 80 български и чуждестранни фирми. През годините изложението се превърна в постоянен обществен форум, който провокира да се говори по нов начин за естествените форми за защита здравето на българската нация. 19-то издание дава възможност на посетителите да участват в различни социални кампании и активности за подобряване здравната култура и профилактика.
В тази връзка ”Алея на здравето” има сериозна съпътстваща програма, която включва безплатни консултации по здравни проблеми от специалисти като наднормено тегло, здравословно хранене, методи за отказване от тютюнопушенето, остеопороза, белодробни проблеми и болести.
Форумът предвижда и информационна кампания „Алцхаймер и сходни заболявания”, както и замервания на здравни параметри.
По инициатива на Асоциация „Жени без остеопороза” ще се организира кампания за определяне на личния риск от остеопороза. Посетителите имат възможност да получат напълно безплатно функционално измерване на дишането с цел ранна профилактика на болести на дихателната система, измерване на кръвно налягане и кръвна захар.
“Алея на здравето“ поставя акцент и на проблемите свързани с наднорменото тегло и затлъстяването и борбата с тютюнопушенето.
Изложението приема посетители в НДК до 31 октомври. Форумът се организира от “Мирта Медикус” ЕООД със съдействието на Министерство на здравеопазването, Националния център по опазване на общественото здраве, Националната браншова стопанска камара на търговците-дистрибутори на едро на лекарствени средства, медико-санитарни и билкови препарати.

Марин Пенков е управител на „Мирта Медикус” ЕООД, ето какво каза той за EN.bg

Къде поставяте акцента тази година?

Съсредоточили сме се в четири групи заболявания, които според данни на Световната здравна организация предизвикват 60% от смъртността в световен мащаб. Това са сърдечните заболявания, ракови, белодробни заболявания и диабет. Изложението засяга проблемите на четири рискови фактора – тютюнопушене, алкохолизъм, нездравословно хранене и заседнал живот, липса на физическа активност. Ние акцентираме точно там. За първи път се представя тест, чрез който всеки лично за много кратко време може да оцени своя личен риск към този тип заболявания. Целта ни е да провокираме у посетителите лично отношение към профилактиката и лична ангажираност и отговорност към зравето.

До каква степен кризата засегна фармацевтичния сектор и съпътстващите го отрасли?
Анализът трябва да изхожда от факта, че бизнесът с хранителни добавки е нов отрасъл в България. Той се развива от 8-10 години. Наблюдаваме постоянно увеличение на ръста на продажбите всяка година спрямо предходната. През 2008 година отчитаме ръст от 29-30% спрямо 2007 година. 11.3% е увеличението в продажбите през 2009 спрямо 2008 година. Очакванията са ни тази година ръстът да се запази на нивата от предходната. Ръстът ще бъде много малък, но важното е, че ще завършим годината с положителни стойности. Отрасълът е нов и затова отчитаме динамика на пазара. Нивата, от които тръгва развитието в бранша са много ниски, пазарът трябва да достигне определени нива, защото все още не е достигнал капацитета на пазарната необходимост и достатъчност.
От друга страна, отношението на хората към този тип продукти се променя във възходяща градация. Хората виждат необходимост от този тип продукти за да постигнат превенция и лична отговорност за своето здраве. Според различните статистически изчисления по процент заболяваемост в различните групи заболявания българската нация е една от най-болните в Европа. От друга страна, обаче чрез възможностите на нашия форум правим извода, че българинът става все по-отговорен към своето здраве. Ако преди години българинът беше свикнал и очакваше друг да се грижи за неговото здраве, държавата например, то сега наблюдаваме тенденция на нарастване на личната отговорност.
Фармацевтичния сектор отчита ръст в продажбите от 8% през 2009 спрямо 2008 година. Увеличава се процентът на средствата изхарчени от гражданите в аптечната мрежа на страната. Това ни дава информация, че здравната система на България не може да отговори на потребностите на гражданите. Ако ръстът при продажбите на хранителни добавки ни носи положителна информация за тенденциите и ни дава основания да направим заключение за по-голяма ангажираност към здравето, то тук, при фармацевтичната индустрия стойностите в продажбава носят негативни оценки. Ръстът дава индикации за по-болна нация.

Междуфирмената задлъжнялост бе един от основните проблеми миналата година, каква е ситуацията през тази?
Основният проблем в сектора и тази година остава междуфирмената задлъжнялост. Обемите, които фирмите дължат една на друга стават все по-големи, както и периодите за разплащане между фирмите стават все по-големи. Това се отразява негативно на иновационните процеси в бранша. Фирмите нямат възможност за развитие, за иновации, за наука, което в такава технологична индустрия е проблем. Сферата изисква заделяне на много ресурси за технологично развитие. Няма как да се измери обективно размерът на междуфирмената задлъжнялост. Основият длъжник е държавата, която не се разплаща с дистрибуторите и от там по веригата се натрупват задължения и към останалите фирми от бранша.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg