EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Кризата увеличи предлагането в антиквариатите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кризата увеличи предлагането в антиквариатите

mail10:30 | 08.04.2011прегледи 1111 коментарикоментари 0


Заради финансовата криза предлагането в антикварни магазини рязко се е увеличило, твърдят пред БТА собственици. Според тях хората масово предлагат стари вещи, за да платят битови сметки. Яна Корунчева, собственик на антикварен магазин в Бургас, разкрива, че клиенти изравят сребърни пари, картички, стари ютии, шишенца с алкохол, очила и очакват да получат срещу тях пари, за да попълнят семейния бюджет и да платят сметки. Идват и клиенти, които продават сувенири и табели от соца, които не струват нищо. Антикварката показа интересни очила - от типа пенсне, произведени в началото на миналия век. Подобни е носил цар Фердинанд, обясни Корунчева. Очилата са употребявани, но са с красиво кожено калъфче. Цената им е 30 - 40 лева. Не всичко, което клиентите предлагат е оригинал, но затова пък има специални каталози и Интернет, откъдето може да се установи дали предметите са истински. Първият предмет, който Яна Корунчева продала от личната си колекция била порцеланова статуя на повече от два века, произведена в Майсен, Германия. Бизнесът й с антики продължава повече от 5 години. Признава, че основно търгува в интернет. Понякога цената се определя и от клиента. Зависи колко бързо иска да се продаде предметът, който носи. Оръжията, които попадат в антикварния магазин, обикновено се реставрират. Цената се определя от бройката, която е произведена, състоянието, в което се намират. Хубаво е, ако са останали видими печати, клеймо или друг вид надписи. Всичко това може да се проследи от специални каталози, откъдето се определя и стойността. Цените могат да варират от 100 до над 1000 лева. На въпрос как определя реалната цена на даден предмет, Яна казва, че всичко е практика. "Знаеш за колко го купуваш, преценяваш колко би могъл да спечелиш. Печели се при покупката, а не при продажбата. Най-добрите и постоянни клиенти са руснаците. Те например търсят скъпи руски неща. Тенденция е руснаците да изкупуват всичко руско и скъпо", разказва собственичката на магазина. Заради финансовата криза предлагането рязко се увеличи, твърди Яна. Най-търсени според нея са царските предмети. Когато се сменя един владетел с друг, се сменят и вензелите по военните униформи например. Различни стават знаците по копчета, пагони, фуражки. Най-редки и следователно най-скъпи са емисии от княз Александър, следват тези на цар Фердинанд и най-честите са от цар Борис Трети. На следващо място идват предметите от времето на комунизма. Чужденците са "луди" по саби и ками от времето на Фердинанд и Борис Трети. Сега голям интерес представляват и табелите с надписи като "Чист и поддържан дом. Здрав народ", "Чистотата е мерило за културата на човека" и др. Те се продават евтино и се купуват предимно за малки семейни хотели и вили.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg