EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Кратките пътувания – златна мина за туризма

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кратките пътувания – златна мина за туризма

mail07:20 | 26.02.2017прегледи 1400 коментарикоментари 0


„Кратките пътувания са една реална възможност страната ни да работи за постигането на дългосрочната си цел – да се превърне в целогодишно посещавана дестинация.“, коментира министърът на туризма доц. Стела Балтова по време на дискусия  "Краткосрочните пътувания – предпоставка за туризъм в четири сезона“, организирана от Министерството на туризма. Тя обърна внимание, че целевите групи, към които българската туристическа индустрия трябва да се съсредоточи, са основно две - чужденци от пазари на близки разстояния – както традиционни (Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Македония), така и пазари с нереализиран до момента потенциал (Албания, Унгария, Словакия, Италия и Беларус). Втората и не по-малко важна посока трябва да е ориентирана към българите, пътуващи в собствената си страна.

Докладът European Traveler Insights регистрира три тенденции в пътуванията на европейците през 2016 г., които ще влияят на търсенето през 2017 г. и следващите години. Преди всичко това е  фактът, че европейците предпочитат повече, но по-кратки пътувания. През 2016 г. резервираните полети за кратки почивки са със 17% повече в сравнение с 2015 г. Втората  насока отчита, че пътуващите резервират изходящи и обратни полети на различни компании, за да спестят пари. Хората, които са направили това през 2016 г. са с 21% повече от тези през 2015 г. От комбинирането на авиолиниите средната цена на полет за кратките почивки спада със 7% - от 177 на 167 евро през 2016 г. Според третата тенденция технологиите все повече завладяват туристическия пазар – в момента на час се осъществяват над 7 млрд. калкулации на цена на полет, а времето за резервация на директен полет е около 100 секунди. Онлайн резервациите на пътувания са най-големият сектор в електронната търговия, който е 3 пъти по-голям от втория сектор – този на индустрията за облеклото, стана ясно от думите на министъра на туризма.

По данни на Световната туристическа организация от общо около 1,2 млрд. международни посещения през 2015 г., 50% са генерирани от жители на Европа, а 76% са осъществени в района на произход на пътуващите. Според НСИ средната продължителност на престоя на чужденци  у нас от 7,1 нощувки през 2001 г. е спаднала до 4,7 нощувки през 2015 г. Общо 84% от всички пътувания на българите са в страната, като 53% са кратки – една до три нощувки, а 31% са дълги (над четири нощувки). Също според националната статистика и други изследвания средната продължителност на престоя в България за периода 2001-2015 г. е 2,4 нощувки, като най-висока е по Черноморието, Рила, Пирин, Родопите, Долината на розите.  

Даниела Стоева, член на Управителния съвет на АБТТА (направление „Туризъм“) постави акцент върху специализираните услуги в сектора. „Досега София не е била позната например като дестинация за опера и концерти, но успешното представяне на Вагнеровата тетралогия „Пръстенът на нибелунга“ от Софийската опера и балет утвърждава нашата столицата все по-успешно като такава“, каза тя. Според нея важен мотив за избор на краткосрочното пътуване е дали датата му съвпада с провеждането на културно събитие. Други причини, поради които хората избират краткосрочните пътувания са, когато имат нужда да сменят за малко време средата като компенсация на изпуснатата основна почивка, възползване от сезонни намаления, удобна форма за тип подаръчно пътуване и др.

„Градските бизнес хотели зависят от устойчивостта на пазарната среда“, посочи Жулиета Серафимова, генерален директор на Гранд хотел „София“ и директор бизнес развитие на „София хотелс мениджмънт“. „Ние имаме интерес нашите гости да научават повече в културно-исторически аспект за града. Всички - и бизнесът, и властите, сме посланици на дестинацията и трябва да работим заедно за нейното развитие“, каза още тя. Според нея в столичните хотели трябва да се увеличат приходите от допълнителни услуги, а не да залагат само на нощувки и храна. За целта трябва да се привлекат големи конгресни събития. Серафимова допълни, че е крайно време София да има конгресно бюро. В групата, която тя управлява залагат на обучението на мениджърите по приходите, а не на мениджърите по продажбите.

снимка Pixabay.com


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg