EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Контрол на АМ „Тракия” по нови правила?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Контрол на АМ „Тракия” по нови правила?

mail14:00 | 05.05.2011прегледи 1021 коментарикоментари 0


Ние като администрация показахме, че няма какво да крием при управлението на средства за автомагистрала "Тракия", но аз съм изключително благодарен и на строителните компании, които доказаха, че могат да работят отговорно - показаха и не скриха нищо. Това каза министърът на регионалното развитие и строителството Росен Плевнелиев на кръгла маса на тема: "Възможности и ограничения пред гражданското наблюдение, примерът за АМ "Тракия" - в хотел "Радисън".
Плевнелиев отбеляза, че "Тракия" е най-проверяваната магистрала. Сред най-важните послания в публикувания от Асоциация "Прозрачност без граници" доклад, обсъждан на днешната среща, министърът открои препоръката за отпадане на клаузите за конфиденциалност при големите процедури. По този повод той отбеляза, че въпреки тях екипът на МРРБ е успял да осигури максимална информация и подкрепа в хода на проверките. Той информира, че по отношение на магистрала "Марица" тези клаузи вече са отпаднали. Втората голяма препоръка на доклада е, че администрацията трябва да действа по-бързо при искане на достъп до информация.
На трето място министър Плевнелиев посочи липсата на регламент за статута на наблюдател - факт, който всички участници в кръглата маса подкрепиха. Добрата новина е, че МРРБ по предложение на "Прозрачност без граници" вече е предложила промяна в Закона за обществените поръчки, според които възложителите да могат да привличат независими наблюдатели, които имат право да присъстват на заседанията на комисията и достъп до протокола от нейната работа, коментира Плевнелиев. За съжаление обаче засега Министерският съвет и Народното събрание не са дали одобрението си за тези промени, посочи той.
Като изключително важна Росен Плевнелиев определи четвъртата препоръка, свързана със съхраняването и работата със строителните досиета и документация. Като пример той отбеляза магистрала "Люлин", за която де факто администрацията не може да събере цялата документация. "Да не говорим за всички мнения години наред, за това как са управлявани стотици милиони евро национално и европейско финансиране. МРРБ е изключително обезпокоено от този факт", коментира министърът. Плевнелиев информира, че за автомагистрала "Тракия, за разлика от "Люлин", вече има специална стая в пътната агенция, с контрол на достъпа и видеокамери. "Оттук нататък ще се знае къде се събират всички оригинали, кой, защо и по какъв начин оперира с тях, за да е сигурно, че каквото и да се случи в бъдеще, имаме достатъчно история и аргументи, независимо от това
кой е на власт", посочи министър Плевнелиев.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg