АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Кол центрове и ИТ услуги у нас



Общият брой на служителите на кол-центровете (call centers) за ИТ услуги в България спрямо всички заети в Технологичната индустрия в страната през 2005, когато практически стартира бизнеса, е бил само 0,2 %.
След шест бурни години на ръст, дела на заетите в сектора нараства до 14,3 % и вече е в Топ 3 от 10-те ИТ сектори в страната по брой заети.Това показват резултатите от годишното проучване на независимата агенция CBN Pannoff, Stoytcheff & Co., специализирана от 1991 г. в изследване и анализ на ИКТ бизнеса.Стремителният ръст на работните места кореспондира с рязко свиване на персонала в един друг ключов ИТ сектор...Средното възнаграждение на зает в сектора на ИТ аутсорсинг изнесените услуги през 2005 година е 81 % от средното за Технологичната индустрия в страната.През 2011 служителите в кол-центровете вече взимат 94 % от средното за ИКТ бизнеса като цяло. Интересно е да отбележим, че аутсорсинг секторът все още не може да влезе в Топ 3 по заплащане, макар и да е в Топ 3 по заети.
Tweet |
|