EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Кой рекламира он лайн в България?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кой рекламира он лайн в България?

mail07:30 | 18.06.2013прегледи 521 коментарикоментари 0


Малките и средните фирми в България, които традиционно рекламират в интернет, имат най-висок среден месечен бюджет за реклама от фирмите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Това показва мащабно проучване на мрежа за он лайн реклама, проведено в 7 от 9-те страни, в които тя оперира, а именно – България, Словакия, Чехия, Унгария, Хърватия, Румъния и Сърбия.
Резултатите от проучването се базират на анкети сред 1300 фирми.
Една пета от анкетираните фирми у нас заявяват, че инвестират над 4000 лева месечно за реклама. 26 на сто инвестират до 200 лева, 23 на сто – до 600 лева, 18 на сто – до 4000 лева, а 13 на сто – до 2000 лева. В Сърбия делът на фирмите, които отделят над 4000 лева за реклама месечно е 10 на сто, а в другите страни този процент е между 3 и 6 на сто. Най-много са фирмите с най-скромен бюджет – до 200 лева, в Румъния и Хърватия – съответно 55 и 54 на сто.
Интересно е да се отбележи, че около половината от анкетираните фирми в 7-те страни заявяват, че влагат средства в реклама непрекъснато. Най-много са те в Чехия – 56%. Веднага след нея се нареждат България – с 54%, и Унгария – с 51%. В другите страни този дял е между 41 и 49 на сто.

По отношение на целта на направената инвестиция, в България най-много фирми (в сравнение с другите страни) са склонни да рекламират в подкрепа на повишаване на популярността на марката или продукта си. Процентът им е 42 на сто. В Румъния с тази цел рекламират 41% от фирмите, в Хърватия - 40 на сто, в Сърбия – 39 на сто. Другата основна цел, с която компаниите рекламират, естествено е повишаване на продажбите. 70 на сто от компаниите в Чехия и Унгария инвестират в реклама по тази причина. Делът на фирмите у нас, които влагат средства за това, е 58 на сто.
Като рекламен канал интернет е използван от фирмите най-много в Чехия. Той достига до 74% от рекламния бюджет. У нас този дял е 69%.

 


 


Тагове: реклама, он лайн
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg