EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Кой купува ваканционни имоти?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кой купува ваканционни имоти?

mail09:00 | 14.03.2012прегледи 683 коментарикоментари 0


Профилът на купувачите на ваканционни имоти днес не се е изменил сериозно спрямо година по-рано, отчита годишният анализ на инвестиционната компания GreenLife. Докато преди началото на 2009 г. основните купувачи са англичани, целящи инвестиция, след този момент активни стават руснаците. Част от тях купуват директно от инвеститор, но повечето се възползват от желанието на англичаните да се освободят от имотите си в българските курорти. Цените, на които руснаците купуват в момента, са с около 50% по-ниски от нивата, на които са се търгували обектите преди няколко години.
„Англичаните, които са основните продавачи на ваканционни имоти в страната ни, са изправени пред дилема”, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на GreenLife. „Те могат или да продадат имота си на руснаците на цена, наполовина на тази, на която са купили, или да го отдават под наем на туристи. Около 70% от собствениците на ваканционни имоти в зимните курорти са готови да ги отдават, докато в морските се отдават едва 10% от апартаментите”, допълва още Петров. Според него в планинските курорти 90% от имотите са купени за лично ползване, а 10% са взети с цел инвестиция. В същото време за лично ползване са купени 70% от морските имоти, а останалите 30% са взети с инвестиционна цел. Цените, на които се отдава под наем, са ниски и в повечето случаи стигат единствено, за да се покрият разходите по поддръжката на имота.
Според анализа на GreenLife за наемането на апартамент в комплекс е най-добрият вариант за туристите, които прекарват между 1 и 3 седмици в даден курорт. За онези, които прекарват на море или планина над месец от годината обаче, е далеч по-изгодно да притежават собствен ваканционен апартамент. И в двата случая хотелът се оказва един от най-скъпите варианти, коментират още от компанията.
Профилът на туристите, посещаващи апарткомплекси, изглежда по следния начин:
- средна възраст – от 25 до 35г.
- семеен статус - предимно семейни с деца
- най-предпочитан тип - апартамент с 1 спалня
- цел на посещението - почивка
- среден престой – 5 – 7 дни
- приблизително 23 % от туристите отседнали в апартаментен тип комплекс посещават страната ни за първи път
- резервации се правят главно по интернет
Най-активни туристи в България през последното тримесечие на 2011 година са били гърците – около 37 000 (16% от всички). Те са следвани от германци (20 хил. - 9%), румънци (17 хил. - 7%), англичани (14 хил. - 6%), руснаци (13 хил. - 6%). Най-малко гости в българските курорти е имало от Швейцария, Унгария и Холандия – под 5 000 души.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg