АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Китай:Спад на автомобилните продажби



Растежът на автомобилните продажби в Китай се е забавил отново през март, като местните марки са изгубили пазарен дял заради сериозната конкуренция на чуждестранните компании, съобщи Китайската асоциация на автомобилните производители, цитирана от Асошиейтед прес. Продажбите са се увеличили със 7,9% до 1,7 милиона автомобила. През февруари показателят нарасна с 11,3%. Продажбите на местни китайски марки са се свили с 2,3% до 672 000 автомобила, уточни асоциацията. Пазарният им дял се е намалял с 4,1 процентни пункта спрямо година по-рано до 39,3%.
Силният растеж на продажбите на автомобили в Китай започна да отслабва, след като достигна 40% през 2009 година, тъй като икономическият растеж на страната се забавя. Китайската икономика отчете растеж от 7,7% миналата година, колкото и през 2012 година, което е най-ниското равнище от 1999 година. Правителството залага тази година растежът да бъде 7,5%. Пекин започна дори програма за мини стимули миналия месец, като увеличи разходите за строителство на железопътни линии и за обществени съоръжения.
General Motors, Toyota, Volkswagen AG и други световни марки разчитат на Китай, най-големия в света автомобилен пазар, за увеличаване на продажбите и инвестират много в задоволяване на местните предпочитания. Общо продажбите на автомобили, включително автобуси и камиони, са се увеличили с 6,6% до 2,2 милиона, уточни асоциацията. Продажбите на GM са се увеличили с 19, 9% до месечния рекорд от 257 777. Ford информира, че продажбите на компанията са нараснали с 28% до 103 815 автомобила, като прехвърлят прага от 100 000 за първи път. Toyota информира, че продажбите й са нараснали двойно в сравнение с година по-рано, отчитайки растеж от 119% до 90 400. Продажбите на Nissan са се увеличили с 26% до 115 900 автомобила. Южнокорейската Kia Motors отчита растеж от 14,2% до 55 208 автомобила.
Tweet |
|