EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Китай се интересува от БДЖ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Китай се интересува от БДЖ

mail07:10 | 04.03.2017прегледи 9851 коментарикоментари 0


Най-голямата фирма за производство на железопътна техника иска да инвестира у нас 300-400 млн. лв. в завод за локомотиви и вагони. Инвеститорът няма претенции за държавни гаранции.
Това съобщи министърът на транспорта Христо Алексиев пред журналисти в Черепиш. Той, заедно с министър-председателя Огнян Герджиков, министри от кабинета и ръководители на дипломатически мисии у нас пътуваха от София до Черепиш с парен атракционен влак.
Инвеститорът CRRC e най-голямата фирма за производство на железопътна техника с оборот от около 45 млрд. долара на година. Компанията, която вече оперира в Сърбия, Македония, Унгария и Чехия, иска на базата на съществуващи мощности да изгради нови мощности за производство на подвижен състав, не само за нуждите на БДЖ, но и за железниците в региона, посочи министър Алексиев.
Той каза, че китайският инвеститор се е свързал с българската държава и в рамките на две седмици се очаква да изпрати писмо за инвестиционно намерение. Инвестицията ще осигури една дългосрочна наличност на подвижния състав за период от 15-20 години. Алексиев каза, че китайците са склонни, като схема подобна на лизинг, първоначално да финансират цялата инвестиция за нов подвижен състав и тя да бъде изплатена за период от десет години например.
Транспортният министър обяви, че инвеститорите са склонни също така да рефинансират дълга на БДЖ в размер на 260 млн.лв. към облигационерите. Това ще позволи да рефинансираме и сегашните задължения на БДЖ, за да може да гарантираме стабилност в дългосрочен план, каза министърът. Той посочи, че калкулацията за общата инвестиция на китайската компания е 500 млн.лв., като може да се завиши до 600 млн.лв., защото включва преструктуриране и рефинансиране на досегашните задължения на БДЖ.
По думите на министъра идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират една такава инициатива. Държавни гаранции няма да има, каза министър Алексиев.

По повод на днешното пътуване с атракционен влак министър Алексиев съобщи, че БДЖ иска да покаже потенциала на атракционните пътувания с железниците. В момента се изработва програма за атракционни пътувания. Приходите на БДЖ от тази дейност могат да бъдат около 4 млн. лв. на година, съобщи министърът. Той каза, че се водят разговори с туроператори и до няколко месеца министерството ще е готово с конкретна програма. Идеята е БДЖ да осигурява пътувания с аткракционни влакове редовно, а не спорадично, както е сега. Нужна е реклама обаче и днешното присъствие на целия дипломатически корпус е един много сериозен плюс в популяризирането на пътуванията с такива влакове, допълни министър Алексиев.

Атракционното пътуване се осъществи с локомотив 3.12, който има историческа стойност. Произведен е през 1942 г. в Германия и доставен у нас следващата година. В периода 1939-1940 г. са доставени общо 12 броя. Локомотивът е използван до 1972 г., а след това се съхранява в Локомотивно депо Горна Оряховица като единствен запазен представител на тази локомотивна серия. На 12 март 2010 г. започва реставрацията му и година по-късно прави първия туристически курс.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg